IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Развръзката около новия завод на VW в Източна Европа се заплита

Консултанти на германската компания са на посещение в региона, а според германски медии битката между България и Румъния ще се реши в края на 2019 г.

10:23 | 20.12.18 г. 23
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Тази седмица е изключително важна за бъдещото решение на германския автомобилен концерн Volkswagen за изграждане на нова фабрика в Източна Европа. Според източници на Investor.bg, пожелали да останат анонимни, тъй като преговорите са частни, представители на консултантска компания, наета от производителя, са в България, за да проучват възможностите за нова фабрика в страната. Те ще посетят или са посетили и другите кандидати за привличането на инвестицията – Румъния и Турция, твърдят още източниците ни. Според тях решение за вложението ще се вземе едва през следващата година и все още нищо не е решено.

Германски медии също твърдят, че решението за новия завод следва да бъде взето едва в рамките на следващия кръг на планиране на разходите от Надзорния съвет на Volkswagen – чак през ноември 2019 г. Възможните местоположения на новото предприятие продължават да бъдат Румъния или България, твърди DPA.

По този начин и източниците на Investor.bg, и DPA се противопоставят на материали на турското издание Habertürk, което е собственост на един от най-големите ежедневници в страната – Sabah. Според него германският производител е избрал да построи нова фабрика в Турция вместо в България, като в нея ще се сглобяват моделите на Skoda, предава Automedia.bg. 

„В резултат на усилията за убеждаване на германския автомобилен гигант да инвестира в Турция, които продължават повече от десетилетие, Volkswagen реши да откри фабрика в страната. В нея ще работят повече от 5000 човека, като ще се сглобяват модели на Skoda и Seat. Изборът беше между Турция и България”, се съобщава в материала. 

Според германското издание AutomobilWoche създаденият наскоро Фонд за автомобилно производство в Турция е участвал във взимането на решението за изграждане на завода. Той трябва да започне работа през 2022 г., а построяването му би била поредната крачка към нормализирането на отношенията между Турция и Германия.

Все още обаче нищо не е решено. По-рано в четвъртък това индиректно бе потвърдено и от изпълнителния директор на Българската агенция по инвестициите Стамен Янев в ефира на Bloomberg TV Bulgaria. Ние имахме шанса да получим квота за Олимпийските игри, сега от нас зависи да получаваме правилната добра храна и да правим добри тренировки, за да се преборим за златото, образно описа битката за завода Янев.

Междувременно планираният нов завод на германския автомобилен производител Volkswagen за няколко марки в Източна Европа мобилизира в последните дни и Работническия съвет на автомобилния гигант. Според представителството на служителите трябва да се проучи дали повторното използване на съществуващ завод не би било за предпочитане пред напълно нова инвестиция, предава DPA.

Това може да бъде една от фабриките за двигатели в Залцгитер в Германия, Полковице в Полша или Гьор в Унгария.

С оглед на високите инвестиции в електрическата мобилност фабриките за двигатели са под особено сериозен натиск. Подобно на цялата индустрия, VW залага все повече на по-бързите за изграждане електрически мотори. Ето защо се очаква да се стигне и до намаляване на заетостта в подобни заводи.

Най-големият производител на автомобили в света обяви в средата на ноември, че инвестициите в електрическата мобилност, технологиите за автономно шофиране и цифровизацията ще се увеличат до почти 44 млрд. евро през следващите пет години. От тях 30 млрд. евро са предназначени за електрическа мобилност, заяви тогава главният изпълнителен директор Херберт Дийс. Той също така обяви, че производството на Skoda Karoq и Seat Ateca трябва да бъде преместено в нов, допълнителен завод за няколко марки, като се търси място за него в Източна Европа.
Сега тези два модела се произвеждат в завода на Skoda в Квасини (Чехия).

Изграждането на нов завод се налага, тъй като Volkswagen започва масирано производство на електромобили и някои от сегашните модели – като VW Passat, например, ще бъдат пренасочени именно към фабриките на Skoda, която и без това работи с пълния си капацитет.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:43 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

3
rate up comment 33 rate down comment 35
michaelis12
преди 5 години
до къде стигна раята, да се натиска да бъде експлоатирана .... преди имахме Завод на Чавдар бе Попов но такива кат твойте шефове го закриха и още бая завода ..., ми що не .... :)) е са се натискайте да за VW дет всичко е роботизирано и у тоя завод ше са 5 човека на раота да не забраяме, че печалбата ше отива в Швабия а у нас ше остая само нема и 10% данъци .... :)) Неолиберастия нали тая пропаганда преписвате нон стоп ?!? еее ей ти я live ....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 18 rate down comment 18
Boicho Popov
преди 5 години
Самите германци се отметнаха. Трябваше да обявят решението на Общото събрание пред месец. Тогава обаче само потвърдиха новината, че ще има нов завод, че ще е в Източна Европа. Но казаха, че още избират.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 15 rate down comment 10
petyob
преди 5 години
ами как да ви вярваме като преди няколко седмици писахте, че "утре" се решавало окончателно ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още