IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

WSJ: Google планира своя функция за блокиране на реклами в браузъра си Chrome

Тя ще филтрира определени видове онлайн реклама, с което се цели да се ограничат неприятните изживявания за потребителите в интернет

16:17 | 20.04.17 г. 1
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Google Chrome Facebook Page</em></p>

Снимка: Google Chrome Facebook Page

Google планира да представи функция за блокиране на реклами в мобилната и десктоп версията на популярния си уеб бразуър Chrome, съобщава Wall Street Journal, позовавайки се на запознати източници.

Функцията за блокиране на реклами, която може да бъде включена по подразбиране в Chrome, ще филтрира определени видове онлайн реклама, с което се цели да се ограничат неприятните изживявания за потребителите в интернет.

Google може да обяви функцията до няколко седмици, но в момента разглежда конкретни детайли и все още има възможност да реши да не продължава напред с плана, казват източниците.

Неприемливите видове реклама ще бъдат дефинираните като такива от Coalition for Better Ads – група в индустрията, която представи списък с рекламни стандарти през март. Според тези стандарти рекламните формати като т.нар. „pop-ups”, автоматично стартиращи видео реклами със звук и реклами на цял екран преди зареждането на начална страница с таймер за обратно броене, се считат за реклами „под прага за приемливост от потребителите“.

Google обмисля и да блокира всички реклами, които се появяват на сайтове с дадена дразнеща реклама, вместо да спира само отделните пана. С други думи - може да се наложи собствениците на сайтове да гарантират, че всичките им реклами съответстват на стандартите, като в противен случай всички те ще бъдат блокирани в Chrome.

Засега от Google отказват коментар.

Стъпката с блокирането на реклами може би изглежда противоестествена предвид зависимостта на Google от приходи от онлайн реклама, но ходът е отбранителен, казва един от източниците.

Използването на инструменти за блокиране на онлайн реклами нараства бързо през последните години, като 26% от потребителите в САЩ сега използват подобен софтуер на настолните си компютри, сочат някои оценки.

Включвайки собствен рекламен филтър, Google се надява да потуши по-нататъшния растеж на блокиращите приложения на трети страни, казват източниците. Някои от тези инструменти изискват такси от компаниите, които искат рекламите им да биват пропуснати от филтрите.

В САЩ Chrome притежава дял от почти 47,5% от пазара на уеб браузъри сред всички платформи, показват данни на компанията за онлайн анализи StatCounter.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:33 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 1 rate down comment 0
khao
преди 6 години
ей, не можах да прочета статията от досадната ви реклама която излезе по средата ... ама иде видовден, хахахахаха!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още