IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Uber трябва да върне открадната технология на Waymo

Не всички от 121-те защитени търговски марки на Waymo наистина се квалифицират като търговски тайни, смята съдията по делото

10:14 | 16.05.17 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Американският стартъп Uber Technologies Inc трябва незабавно да върне откраднати конфиденциални файлове на дъщерното на Alphabet Inc дружество за автономни коли Waymo, постанови федерален съдия, цитиран от Ройтерс.

В решението на съда пише, че Uber знае или би трябвало да знае, че бивш инженер от Waymo, когото по-късно е наела, е взел файлове на Waymo, които потенциално съдържат търговски тайни, и че част от интелектуалната собственост „е била ползвана в собствените усилия за развитие на Uber".

Решението на окръжния съдия Уилям Алсъп от Сан Франциско, публикувано в понеделник, представлява удар за Uber, която влезе в битката с Waymo за доминация на бързо развиващата се област от самоуправляващи се автомобили, които се очаква да революционизират автомобилната индустрия.

Алсъп е предал казуса на Министерството на правосъдието на САЩ за разследване на възможна кражба на търговска тайна в четвъртък, когато решението е било взето. Той също така се произнесе срещу частното искане за арбитраж на Uber, което щеше да запази голяма част от казуса като конфиденциална информация.

Освен това на Uber е наредено да държи инженера Антъни Левандовски далеч от работа над Lidar, ключовата сензорна технология в автономно движещите се коли, която е в основата на текущото съдебно производство. 

Делото зависи от файловете, които Waymo твърди, че Левгановски е откраднал, преди да напусне компанията. Waymo твърди, че информацията е била ползвана в изграждането на системата Lidar на Uber.

Левдановски напуска Waymo през януари 2016 г. и стартира своята компания Otto – стартъп за самоуправляващи се камиони, който Uber придобива за 680 млн. долара през август. До миналия месец той управляваше отдела за автономни коли на Uber, преди да се оттегли от тези отговорности, докато трае съдебното дело.

„Налице са доказателства, които показват, че Uber е наела Левъндовски, въпреки че е знаела или е трябвало да знае, че той притежава над 14 000 конфиденциални файлове на Waymo, които вероятно съдържат интелектуална собственост на Waymo", пише Алсъп.

Той заявява, че Waymo „е показала убедителни доказателства, че бившият инженер звезда" е свалил документите от компютрите на Waymo, преди да напусне компанията.

Алсъп заповяда на Uber да не позволи на Левановски и всички останали служители да използват материалите и да ги върнат на Waymo до 31 май.

Левандовски, който не е обвиняем по гражданско дело, е заявил, че се позовава на петата поправка, която постановява забраната за издаване на осъдителни присъди, основани само на самопризнания, и отказва да свидетелства.

Алсъп също така е решил, че до следващия месец Uber трябва да приключи разследването на изтеглените документи на Waymo и да предостави на Waymo подробен дневник за писмената и устна комуникация между Uber и Левандовски по отношение на Lidar.

В понеделник Waymo заяви, че приветства съдебното решение. „Конкуренцията трябва да бъде подхранвана от иновациите в лабораториите и по пътищата, а не чрез незаконни действия", казва говорителят на Waymo Джони Лу.

Съдията обаче пояснява, че „малка част" от предполагаемите търговски тайни на Waymo са използвани от технологията на Uber за самоуправление на автомобили и че патентните претенции на Waymo срещу Uber са се оказали безсмислени. Не всички от 121-те защитени търговски марки на Waymo наистина се квалифицират като търговски тайни, добавя той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:45 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още