IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Р. Бланита: Електронната търговия в България има голям потенциал за растеж

Подкрепяме бизнеса на Marketplace търговците с инвестиции и иновации в платформата на eMAG, казва нейният директор

08:29 | 12.11.21 г.
Автор - снимка
Създател
Р. Бланита: Електронната търговия в България има голям потенциал за растеж

Разван Бланита има над 17 години професионален опит в областта на мениджмънта, маркетинга и продажбите, започвайки като продавач и продължавайки на различни позиции в Microsoft повече от 8 години, преди да се присъедини към eMAG.

Започва кариерата си в eMAG като мениджър бизнес развитие, търсейки алтернативни решения за екипа за привличане на нови партньори, а след това се присъединява към eMAG Maketplace на позиция Seller Performance Manager. В момента Разван е директор на eMAG Marketplace България и ръководи екип от експерти, които помагат на търговците в платформата да развиват и разрастват своя бизнес.

- Как COVID-19 промени електронната търговия?

- Глобалната пандемия безспорно засили тенденцията за дигитализация и за нас най-важното през този период беше, че бяхме готови да посрещнем нарасналото търсене и да осигурим логистичната верига и безопасността на нашите служители и клиенти. Това е резултат от години планиране за устойчив растеж и опит като лидери в сферата на електронната търговия в нашия регион.

- Наблюдавате ли забавяне в ръста на продажбите? Свърши ли бумът на онлайн търговията, провокиран от пандемията?

- Различните пазари реагират по различен начин на промените и електронната търговия не е изключение. На по-зрелите пазари, с по-дълъг опит и по-голямо навлизане на онлайн пазаруването още преди пандемията, с облекчаването на мерките може би се наблюдава известно плато в резултатите. В България обаче много хора откриха електронната търговия и нейните предимства съвсем наскоро и все още има голям потенциал за растеж. Гордеем се, че сме част от тази постоянна тенденция за увеличаване на онлайн купувачите в страната, тъй като виждаме това като доказателство, че нашите услуги и продукти се оценяват и новите клиенти бързо се превръщат в лоялни потребители. Те приемат онлайн пазаруването като надеждна и удобна алтернатива на традиционните магазини и дори да имат свободата на избор го предпочитат.

- Как eMAG Marketplace реагира по време на пандемията, за да поддържа търговците в усилията им да продължат да предлагат на клиентите отлично потребителско изживяване?

- Подкрепата на нашите настоящи и нови Marketplace търговци в тези пълни с предизвикателства времена беше един от приоритетите на компанията. Когато сякаш за един ден онлайн каналите за продажби се превърнаха в единствения приложим вариант за много търговци, ние имахме ноу-хау, опит и инфраструктура, за да им помогнем да трансформират бизнеса си и не само да оцелеят, но и да преуспяват. Броят на търговците, които се присъединиха към нас, се увеличи с 20% и ние приемаме това като важна отговорност, изискваща специални усилия и инвестиции.

В това отношение стъпваме върху три основни стълба. Първият е отворена, полезна и редовна комуникация – разпространяваме седмичен бюлетин с актуална информация за пазара, новини, съвети и препоръки за разрастване на бизнеса. Като втори стълб използвахме ключовите индикатори за ефективност (KPI), които имаме – свързани с потока на поръчки и връщане, качеството на продуктите, обслужване на клиентите и потребителското изживяване – за гарантиране качеството на целия процес. След това идват инструментите, помагащи на търговците да поддържат и подобрят своите дейности, като персонализирани страници за управление с информация и анализи за техния акаунт в реално време, включително предложения за подобрения от наша страна. Там търговците могат да видят и приходите, които биха могли да реализират, ако следват тези насоки.

Не на последно място, през 2020 г. стартирахме eMAG Academy, където имаме секции с важни теми, менюта и съвети, предоставени от платформата eMAG Marketplace, включително над 330 статии и 130 видеоклипа на български език, чрез които продавачите могат да намерят отговорите и да оптимизират своите работа в платформата.

- eMAG планира да инвестира над 50 млн. евро на групово ниво в технологии през следващите 3 години. Разкажете ни повече за бъдещите ви планове?

- По отношение на Marketplace България плановете ни включват разширяване с нови продуктови категории. Също така подготвяме бърза и лесна интеграция на куриерски услуги чрез специален интерфейс, който ще улесни управлението на доставките на поръчките до куриерските офиси с функции като автоматични известия и показване на очакваното време за доставка на страниците на продуктите.

Компанията също така ще се фокусира върху възможността всички Marketplace търговци да предлагат картови плащания без допълнителна такса за тази услуга. Ще им бъде предложено и интегриране на функцията eMAG eCREDIT, което им позволява да предоставят на клиентите възможност за закупуване на продукти на удобни за тях вноски, без контакт с банка и единствено на базата на онлайн одобрение.

В допълнение към продажбата на техните продукти на национално ниво търговци в eMAG Marketplace ще могат да разширят бизнеса си и в международен план, в Румъния или Унгария, без допълнителни разходи и управлявайки процесите от една платформа.

И една новина: през следващите седмици eMAG ще стартира специална програма, наречена „От България“, която има за цел да подкрепи малките производители в цялата страна, като улесни достъпа им до модерен канал за продажби, идващ с потенциал от милиони клиенти – на преференциална комисионна. За НПО, регистрирани в програмата, комисионната ще бъде 0%. В „От България“ могат да се включат малки производители, неправителствени организации със самофинансирана производствена дейност и занаятчийски еднолични търговци и да направят следващата стъпка за своя бизнес – независимо от сферата им на дейност, с изключение на хранителната индустрия. Повече информация ще последва скоро с официалното обявяване на програмата.

- По отношение на предстоящия Black Friday на eMAG – как се подготвяте за кампанията и какви са очакванията ви?

- Black Friday е най-голямото ни търговско събитие през годината. Миналата година имахме 2,43 милиона посещения на платформата eMAG в България и 20 758 (15% от всички) нови клиенти, направили поръчка в рамките на кампанията. Заедно с 1744 Marketplace търговци само за един ден регистрирахме обща сума от поръчки, възлизаща на 47,9 милиона лева.

Имайки предвид този мащаб, започнахме ранната подготовка за Black Friday още в началото на лятото, за да помогнем на търговците да имат необходимото време за осигуряване и транспорт на стокова наличност. Насочваме ги и ги съветваме на всяка стъпка чрез всички налични инструменти и с помощта на високопрофесионален екип от 50 акаунта и над 100 души в колцентъра.

Тази година очакваме увеличение на плащанията с карти и по-голямо разнообразие на продуктови категории в клиентската кошница. Традиционни са и така наречените „Hero products“ – специални изненадващи предложения на Marketplace, като и този път няма да бъде изключение за тях. Накратко, eMAG и нашите Marketplace търговци сме готови отново да проведем страхотна Black Friday кампания – отговаряйки на очакванията на настоящите и новите ни клиенти според най-високите стандарти в сектора.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:43 | 04.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още