IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Любомир Чолаков: С 25% е нараснала онлайн търговията в света през 2021 г.

В България този сегмент може да достигне 12 млрд. лв. до пет години, твърди управляващият директор на Isobar Commerce България

14:31 | 03.01.22 г.
Автор - снимка
Създател
Любомир Чолаков: С 25% е нараснала онлайн търговията в света през 2021 г.

Предизвиканият от пандемията бум на електронната търговия у нас ще продължи и през 2022 г., а единственото ограничение пред него ще бъде недостигът на кадри. Това заяви Любомир Чолаков, управляващ директор на Isobar Commerce България, в ефира на предаването "Бизнес старт" по Bloomberg TV Bulgaria

По думите му индустрията е отбелязала около 25% ръст за 2021 г. в глобален мащаб, като в Европа обемите ѝ са достигнали около 840 млрд. долара. Потенциал за развитие има, най-вече на пазари като Франция и Германия.

В България пък има 23 хил. местни онлайн магазина и редица компании, които работят със световните платформи в областта, което прави страната център на електронната търговия на европейско ниво, допълни Чолаков.

Isobar Commerce прогнозира, че глобалният ръст на онлайн търговията ще е около 15% за година, а основният ѝ двигател ще са талантите, коментира гостът.

В България електронният бизнес към крайни потребители се оценява на около 2 млрд. лв., или около 2-2,5% от БВП. Според Чолаков има сериозен потенциал за развитие, защото средното ниво в Европа е около 5-6%, а във Великобритания е 9-10%. 

"Перспективата е - с увеличението на БВП - следващите пет години е-търговията в България да достигне обем до 12 млрд. лв.", твърди Чолаков.

Той изтъкна, че в България вече е оформено ядро от около 1000 души, занимаващи се с разработка, оптимизация и поддръжка на платформите на глобални брандове. Това, което отличава българските от световните платформи, е най-вече мащабът, коментира той.

България следва глобалните тенденции, като над 40% от възрастните у нас са пазарували поне веднъж месечно онлайн през миналата година. За сравнение нивото в Западна Европа е над 60%.

На десетте най-големи онлайн магазина в България са се паднали около 60% от общите приходи от електронна търговия в страната за миналата година, коментира още Чолаков.

Какви са очакванията за развитието на сектора през 2022 г., какви тенденции белязаха 2021 г. и каква ще е ролята на хиперперсонализацията на предлаганите продукти можете да научите от видеото.

Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да намерите тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:52 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още