IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Google залага на изкуствения интелект за нови трикове в търсенето

Една на всеки 10 заявки за търсене всеки ден се изписва грешно

09:43 | 19.10.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg</em></p>

Снимка: Bloomberg

Изкуственият интелект ще го направи възможно: В бъдеще търсачката на Google ще позволи на потребителите си да търсят музикална песен чрез жужене или свирукане с уста („hum-to-search“). Освен това новите функции трябва да помогнат на хората, например, да търсят растения с помощта на камерата на смартфона си или да получават помощ с превода.

Освен това Google въвежда нов алгоритъм за по-добро идентифициране, когато някой използва грешна дума при търсене или просто неправи грешка при набирането на клавиатурата. И за да улесни живота по време на кризата заради пандемията, Google помага да се разбере дали определено място е пренаселено в определен момент и какви предпазни мерки, като изисквания за маска, се предприемат там, става ясно от пост в корпоративния блок на дъщерната на Alphabet компания.

Google описа подробно своя напредък с Duplex, своя автоматизиран асистент, който може да се обажда на търговци, за да уговорят срещи. Компанията заяви, че използва технологията и за над 3 милиона актуализации на записите на различни бизнеси, като аптеки, ресторанти и хранителни магазини, в търсачката и навигацията си Maps. 

Компанията за уеб търсене продължава да усъвършенства способността си да разбира грешно изписани думи и с основателна причина - една на всеки 10 заявки всеки ден се изписва грешно. Google въвежда нов алгоритъм за правопис, който използва дълбока невронна мрежа, за да подобри значително способността ѝ да дешифрира правописни грешки. Всъщност тази единична промяна ще направи по-голямо подобрение в това направление от всички подобрения на Google през последните пет години. 

Твърде конкретните търсения могат да бъдат най-трудни за разбиране, тъй като понякога едно конкретно изречение, което отговаря на въпроса, може да бъде заровено дълбоко в уеб страницата. Наскоро от компанията са направили пробив в класирането и вече могат да индексират не само уеб страници, но отделни пасажи от страниците. Чрез по-добро разбиране на уместността на конкретни пасажи, а не само на общата страница, може да се намери тази информация, която потребителят търси като игла в копа сено. Тази технология ще подобри 7 процента от заявките за търсене на всички езици, докато се разпространява глобално.

Използвайки нов подход, управляван от изкуствения интелект, Google вече е в състояние да разбере дълбоката семантика на видеоклипа и автоматично да идентифицира ключови моменти. Това ѝ позволява да маркира тези моменти във видеото, за да може потребителят да  навигира в тях като през глави на книга. Независимо дали се търси дадена стъпка в готварска рецепта или даден момент от футболен мач, лесно може да се намират конкретните моменти.

“Започнахме да тестваме тази технология тази година и до края на 2020 г. очакваме, че 10% от търсенията в Google ще използват тази нова технология”, поясняват от компанията. 

Понякога най-добрият резултат от търсенето е чиста статистика. Но често статистическите данни са заровени в големи масиви от данни и не са лесно разбираеми или достъпни онлайн. От 2018 г. компанията работи по проекта Data Commons, отворена база данни със статистически данни, стартирана в сътрудничество с американската служба по преброяване (Census), Бюрото по статистика на пазара на труда, Световната банка и много други. Обединяването на тези набори от данни е първа стъпка и сега тази информация е по-достъпна и полезна чрез Google Search.

Сега, когато задавате въпрос като „Колко хора работят в Чикаго“, от компанията използват естествената обработка, за да прикачат търсенето към един определен набор от милиарди точки от данни в Data Commons, за да предоставят правилната статистика във визуален, лесен за разбиране формат. Потребителят ще намери и други подходящи бази данни и контекст - като статистика за други градове - за да му се помогне лесно да изследва темата по-задълбочено.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:28 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още