IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Google, BMW и Gap вкараха разширена реалност в пазаруването

Амбициите на Google са големи, но самата технология не е напълно узряла за добро потребителско изживяване

09:55 | 05.01.17 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Снимка: Freeimages.com</p>

Снимка: Freeimages.com

Google пуска истинско приложение за своя най-амбициозен проект в сферата на разширената реалност в желанието си да покаже на купувачите онова, което те биха могли да си купят, без да напускат дома си.

В сряда поделението на Alphabet Inc. представи две нови партньорства в сферата на търговията на дребно - с BMW и Gap Inc., в рамките на своя проект за 3D сканиране, наречен Tango. Технологията използва камери и сензори в мобилни устройства за наслагване на цифрови изображения във физическото пространство - подобно на мобилната игра Pokemon Go, предава Bloomberg.

Обявените по време на конференцията за потребителските технологии CES в Лас Вегас партньорства са доказателство за широкия стремеж на Google да слее своите възможности за картографиране с основната си дейност за търсене - за улесняване на търговията.

И докато технологиите за виртуална и разширена реалност се подобряват бързо, анализаторите предричат, че търговията на дребно може да бъде един от най-големите бенефициенти. IDC прогнозира, че пазарът за такива технологии ще „експлодира“ от около 5,2 млрд. долара през 2015 г. до 162 млрд. долара през 2020 г.

Автокъщите ще бъдaт сред бенефициентите в „един по-дългосрочен план, но ще са по-печеливши", казва анализаторът от IDC Крис Чът, визирайки усилията на автомобилните производители да достигат до клиентите, за които е все по-малко вероятно да влизат в традиционните автосалони.

С помощта на Google BMW ще тества ново приложение, което показва градското превозно средство i3 и спортния автомобил i8 на екраните на смартфоните. Купувачите на автомобили могат да се разхождат из виртуалните превозни средства, да ги поставят в естествената им големина в алеята пред къщата си или в гаража си. Потребителите могат да избират между шест различни цвята, четири вида декорации и джанти, включени в изображенията с висока резолюция.

Базираният в Мюнхен производител на луксозни автомобили заяви, че споменатото мобилно приложение ще бъде на разположение на дилърите в 11 страни. „Възможно е да развием един вид библиотека на модели за това приложение", казва Щефан Бирман, ръководител на отдела за иновации при продажбите за BMW.

При по-ранно представяне на приложението в Мюнхен изображението на i3 на дисплея, дори на малък телефон, е било достатъчно убедително, за да може потребителите да се наведат, да вдигнат краката си и да влязат във вътрешността на превозното средство, където биха могли да натиснат бутони, за да включат фаровете или радиото.

„Виждаме много начини за използването на тази технология в сектора на търговията на дребно – от измерване на гаража при обмислянето на купуване на кола, до закупуване на скъпоструващи артикули, като кухни, например“, заявява Ерик Джонсън, ръководител „Бизнес развитие“ на поделението за добавена реалност на Google, по време на събитието.

Bloomberg News съобщи по-рано, че Google планира да използва картографските способности на Tango за генериране на приходи от реклама. Джонсън казва, че Google няма да получава приходи от продажби с наскоро обявените партньорства, но отказа да коментира следващите бизнес планове. 

Последна актуализация: 01:48 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 3 rate down comment 1
0pk
преди 7 години
Като чуя това за "разширената реалност" и не знам защо си мисля, че се опитват максимално да доближат нормалните до шизофрениците :D
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още