IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Цените на чиповете ще ударят печалбата на Cisco

Производителят на мрежово оборудване очаква скоро около половината от приходите да идват от софтуер

10:07 | 16.09.21 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Централата на Cisco в Сан Хосе. <em>Снимка:&nbsp;David Paul Morris/Bloomberg</em></p>

Централата на Cisco в Сан Хосе. Снимка: David Paul Morris/Bloomberg

Производителят на мрежово оборудване Cisco Systems Inc. прогнозира в сряда, че в рамките на четири години около половината от приходите му ще идват от софтуер и други повтарящи се продажби, но главният финансов директор заяви пред Ройтерс, че високите цени на чиповете в хардуерния бизнес ще продължат да оказват натиск върху общата печалба.

Cisco е най-големият производител на мрежово оборудване за центрове за данни и корпоративни кампуси, но се насочва към продажби на повтарящи се абонаменти за софтуер като услугата за онлайн сътрудничество WebEx и услугите за киберсигурност.

На събитие с анализатори от Wall Street Cisco заяви, че вярва, че делът на приходите от абонаменти ще се увеличи от 44% през фискалната 2021 г., приключила на 31 юли, до 50% през фискалната 2025 г.

Компанията даде фискална прогноза за приходите през 2025 г. за средно 62,9 млрд. долара, като заяви, че очаква годишен темп на растеж от 5% до 7%. Cisco прогнозира същия темп на растеж за коригираната печалба, като се стреми към средна печалба от 4,07 долара на акция през фискалната 2025 г.

Базираната в Сан Хосе, Калифорния, Cisco, която продава рутери, комутатори и услуги за сигурност, както и софтуерни продукти като Webex, заяви в сряда, че през ноември ще започне да отчита периодични годишни приходи и абонаменти като процент от общите приходи.

ARR, показател за ефективност, който не е в съответствие с Общоприетите счетоводни стандарти на САЩ, ще предоставя информация за годишните приходи, генерирани от продажби на абонаменти, срочни лицензи и договори за поддръжка. Абонаментите като дял от общите приходи ще обхващат дела на приходите, реализирани от продажби на софтуер и лицензи за сигурност, продукти като софтуера като услуга (SaaS) и договори за услуги, съобщиха от компанията.

Идеята зад двата нови показателя е да се илюстрира преминаването на компанията към софтуер и повтарящи се приходи, каза главният финансов директор Скот Херен.

„Това, което исках да направя, е да въведа нови показатели, които да помогнат на инвеститорите да разберат трансформацията“, каза той.

Продажбите на софтуер представляват 30% от общите приходи през фискалната 2021 г. и съставляват 31% от тези приходи през фискалното тримесечие, приключило на 31 юли, съобщиха от компанията.

Акциите на Cisco затвориха сесията със спад от 0,5% до 57,56 долара след събитието. Анализаторът на Piper Sandler Джеймс Фиш казва пред Ройтерс, че прогнозите на Cisco предполагат, че маржовете на печалба ще останат равни, но Wall Street се е надявал на ръст на маржа заради преминаването на Cisco към софтуер.

Главният финансов директор на Cisco Скот Херен заяви, че софтуерните подразделения на компанията имат по-високи маржове от хардуерния ѝ бизнес, но някои приходи от абонаменти ще бъдат генерирани от услуги, които имат по-ниски маржове от софтуера.

Но Херен каза, че глобалният недостиг на редица части като изчислителни чипове, чипове за памет и дори захранвания ще окаже натиск върху брутните маржове в хардуерния бизнес на компанията, за който от Cisco също прогнозират ръст. 

„Недостигът на компоненти, с който всички се сблъскват в момента, доведе до повишаване на цените и тези увеличения на цените ще останат за доста време“, каза Херен пред Ройтерс. "Ние сме клиент (на Taiwan Semiconductor Manufacturing Co) и те предприеха всеобхватно увеличение на цените от 8% до 20%. Ние сме обект на това“.

Освен това Cisco обновява съществуващите си продуктови категории, които са инфраструктурни платформи, приложения и сигурност, каза Херен. „Ние се отдалечаваме от тези три (категории)“, каза той и добави, че компанията иска да приведе своите категории в по-тясно съответствие с нуждите на клиентите. От ноември нататък Cisco ще дава данни за пет категории: сигурни, гъвкави мрежи; хибридна работа; сигурност от край до край; интернет за бъдещето и оптимизирани преживявания с приложения.

„Инвеститорите искат повече видимост за нашия софтуерен преход“, каза главният изпълнителен директор на Cisco Чък Робинс, добавяйки, че по-големият дял на повтарящите се приходи ще донесе по-голяма предвидимост за бизнеса.

Цената на акциите на Cisco се повиши с повече от 30% от началото на годината. Все пак акциите поскъпват по-слабо от тези на конкуренти като Microsoft Corp., International Business Machines Corp. и VMware Inc. Акциите на Cisco се търгуват на по-ниски нива от книжата на изцяло софтуерни фирми, като Zoom Video Communications Inc. и RingCentral Inc.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:22 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още