IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

BlaBlaCar купува водещата платформа за автобусни билети в Русия и Украйна

Условията на сделката за придобиването на Busfor засега не се разкриват

09:15 | 25.09.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Мобилното приложение за споделено пътуване BlaBlaCar обяви плановете си за придобиване на Busfor, водещата платформа за автобусни билети в Русия и Украйна.

„Това е най-голямата придобивка в историята на BlaBlaCar, а Busfor е водещата автобусна компания в региона с над 150 служители. Свързването на нашето значително онлайн присъствие с доставките на Busfor ще помогне на пътуващите и на автобусните оператори, така че ние сме невероятно развълнувани да обединим силите си“, заяви съоснователят и изпълнителен директор на BlaBlaCar Никола Брюсон, цитиран от TechCrunch.

BlaBlaCar не разкрива условията на сделката.

Това е поредният ход на френската компания на пазара за автобуси, но представлява и  различен ход, ако бъде сравнен с придобиването на Ouibus във Франция. BlaBlaBus, автобусният транспорт на BlaBlaCar, понастоящем работи във Франция, Белгия, Холандия, Германия и Италия.

Този път компанията купува билетна платформа, която си партнира със 7000 автобусни превозвачи и генерира 4 милиарда долара от продажби на билети годишно. И не планира да работи като автобусен превозвач в Русия, Украйна и Полша директно. BlaBlaCar заяви, че има 25 милиона членове в региона от общо 80 милиона регистрирани потребители.

„Busfor ще запази собствената си марка, предлагането на продукти и потребителското приложение, но ние ще интегрираме предлагането на автобусни пътувания в платформата BlaBlaCar, за да помогнем на автобусните превозвачи и автогарите да разширят своите клиентски бази, като същевременно ще създадем най-доброто потребителско изживяване за пътуващите“, поясни Брюсон.

Но автобусите все още са офлайн индустрия в тези страни. BlaBlaCar поясни, че онлайн резервациите в момента в региона представляват 10% от всички продадени билети, така че все още има много място за растеж.

Евентуално BlaBlaCar иска да се превърне в автомобилна и автобусна компания, с автобуси за пътувания от един основен град до друг, както и с автомобилни пътувания за придвижване между по-малките градове.

Припомняме, че през миналата година в Русия бе разработен законопроект за държавна регулация на споделените пътувания, при които автомобил се използва съвместно с пътници с цел споделяне на разходите. В проекта се предвиждат глоби за шофьорите, които приемат пари в брой от пътниците. Порталите за организиране на споделени пътувания като BlaBlaCar, BeepCar и „Яндекс.Попутка“ може да бъдат не само глобени, но и блокирани за различни нарушения. От своя страна, те са длъжни да обменят данни за водачите с регулатора и да блокират акаунти на нарушители.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:56 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още