IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Baidu – поредният технологичен концерн с разочароваща прогноза

Вирусът повлия на потребителските разходи, така че естествено рекламодателите да искат да свият бюджетите си, твърди анализатор

08:53 | 28.02.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg</em></p>

Снимка: Bloomberg

Baidu Inc. прогнозира, че приходите ѝ могат да се сринат с до 13% през това тримесечие, присъединявайки се към своите колеги - технологични гиганти, в предупрежденията им за въздействието на смъртоносния коронавирус.

Китайският лидер в интернет търсенето прогнозира спад в приходите в диапазона между 5% и 13% (между 21 милиарда юана (3 милиарда долара) и 22,9 милиарда юана) за мартенското тримесечие, като не успя да отговори на средната прогноза за 23,4 милиарда юана. Американските му акции поевтиняха с 1,6% в разширената търговия.

Редица компании - от Microsoft Corp. и Apple Inc. до Alibaba Group Holding Ltd., най-големите световни корпорации, намаляват прогнозите си, или предупреждават за удар върху своите операции от страна на Covid-19. Освен срещу несигурността от епидемията, Baidu се бори срещу забавянето на икономиката в своята страна и конкуренцията от стартиращи компании, като ByteDance Inc., които са изгонили рекламодателите от Baidu и са понижили маркетинговите нива. Главният изпълнителен директор Робин Ли заяви, че ще отнеме време, за да се възстанови втората по големина световна икономика.

„Връщането на икономическия растеж ще бъде дългосрочен въпрос след епидемията, но се появяват и много нови възможности“, заяви основателят милиардер пред служители във вътрешнофирмено съобщение, получено от Bloomberg.

Някои бизнеси могат да процъфтяват въпреки епидемията, включително тези за онлайн забавления и образование, добавя Ли. Подразделението iQiyi Inc на Baidu, което предлага подобна на Netflix услуга, прогнозира по-добър от очакваното ръст на приходите в диапазона между 2% до 8% през това тримесечие.

„Вирусът повлия на потребителските разходи, така че естествено рекламодателите да искат да свият бюджетите си“, казва Дейвид Дай, базиран в Хонконг анализатор от Bernstein.

През последните дни се разрази загриженост за разпространението на вируса извън Китай, където възникна. Но ръководителите на Baidu подчертаха в петък, че остават трезви по отношение на постепенното връщане към нормалността.

„Бизнес дейностите започнаха да се увеличават, докогато хората се връщат на работа. В Baidu нашите служители постепенно се връщат в офисите, прилагайки строги мерки за безопасност“, каза главният финансов директор Херман Ю пред анализатори по време на конферентния разговор. „Предполагаме, че предприятията в Китай ще направят същото и нашите маркетингови услуги ще се ускорят в края на тримесечието“.

По-рано Baidu отчете по-добри от очакваните приходи за тримесечието, приключило през декември, когато търсенето на реклама се стабилизира, а натискът от страна на конкурентите отслабна. За да компенсира забавянето на растежа, компанията изглежда подобрява операциите си, особено чрез затягане на разходите за съдържание, свързани с iQiyi. В по-дългосрочен план компанията ще инвестира ръста в основните си услуги за търсене и новини в подразделения, като автономно шофиране и интелигентни високоговорители.

Акциите на Baidu се изстреляха нагоре, след като компанията отчете предварителни приходи за тримесечието през декември, които надминаха най-високите оценки на анализаторите, но този ръст е изтрит, след като епидемията предизвика по-широка разпродажба на китайски акции. Компанията бе надмината по пазарна стойност от конкуренти като Meituan Dianping и NetEase Inc., след като през миналата година загуби над 11 млрд. долара от оценката си.

"За мнозинството или вероятно всички индустрии, които рекламират при нас, тези видове търсене не изчезват – те просто са отложени", каза Ли в петък. „Ако планирате да се омъжите, пак ще го направите. Ако планирате да купите кола, пак ще купите кола. Ако смятате да станете по-красив, все пак ще отидете на козметичен хирург. Този вид търсене ще се завърне след приключването на епидемията". 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:21 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още