IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Comcast купува 51% от Universal Studios Japan за 1,5 млрд. долара

Американската компания се опитва да разшири бизнеса си извън САЩ

10:02 | 28.09.15 г.
<p>
	Мениджърите на Comcast и USJ обявяват сключеното споразумение.&nbsp;<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Мениджърите на Comcast и USJ обявяват сключеното споразумение. Снимка: Ройтерс

Американската кабелна компания Comcast ще придобие дял от 51% от USJ Co., собственик на японски тематичен парк, в опит да разшири бизнеса си извън САЩ, съобщава Bloomberg. 

Отделът NBCUniversal към Comcast ще плати 1,5 млрд. долара за дела на собственика на Universal Studios Japan в Осака, заяви Comcast в понеделник, добавяйки, че главният изпълнителен директор на USJ Глун Гъмпел ще се оттегли, а Goldman Sachs, MBK Partners и Гъмпел ще останат с миноритарни дялове.

Базираната във Филаделфия Comcast, която през април се отказа от опита си за придобиване на Time Warner Cable заради опозиция от антитръстовите регулатори, се опитва да се разрасне извън САЩ в чужбина. Отделът NBCUniversal, който притежава Universal Studios Hollywood и Universal Orlando Resort, има лицензионни и оперативни споразумения с Universal Studios Japan, се посочва в уебсайта на компанията.

USJ, вписана на борсата през 2007 г., но отписана от Goldman две години по-късно, след като паркът стана по-малко привлекателен, а броят на посетителите се понижи рязко, заяви по-рано, че ще иска повторно вписване през тази година. Броят на продажбите и посетителите на 14-годишния японски тематичен парк удариха рекордни нива след реконструкция и отварянето на нова атракция с Хари Потър за 400 млн. долара през миналата година.

През 2013 г. Comcast придоби филмови и тематични паркове на Universal, след като сключи споразумение с General Electric и плати 16,7 млрд. долара за пълното придобиване на NBCUniversal, което предостави под контрола на Comcast и телевизионната мрежа NBC, както и кабелните канали MSNBC и Bravo.

През август NBCUniversal договори инвестиция за 200 млн. долара в сайта BuzzFeed и още толкова в Vix media, онлайн издател на The Verge, Eater и Re/code, в опит да се разрасне в дигиталната реклама и да достигне по-млади потребители.

USJ отбеляза продажби за 138,5 млрд. йени (1,15 млрд. долара) за фискалната година, приключила през март 2015 г., с 44% повече в сравнение с миналата година, а оперативната печалба е нараснала с 61% до 39 млрд. йени (324 млн. долари), като и двата резултата са рекордни, заяви говорителят Йохта Такахаши по-рано в понеделник.

Тематичният парк на компанията, отворил през 2001 г. като съвместно дружество между град Осака и група частни компании, също отбелязва рекордните 12,7 млн. посетители за фискалната година до март 2015 г. спрямо 10,5 милиона през миналата година, съобщи още Такахаши.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:12 | 06.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още