IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

AT&T флиртува с оператора на сателитна телевизия DirecTV

Според медийни публикации офертата за придобиване е за 50 млрд. долара

09:32 | 13.05.14 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Сливане на DirecTV и AT&amp;T може да създаде гигант, който да се конкурира с лидера Comcast. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Сливане на DirecTV и AT&T може да създаде гигант, който да се конкурира с лидера Comcast. Снимка: Ройтерс

Ново мегапридобиване си преправя път на комуникационния пазар в САЩ. Телекомуникационната компания AT&T предлага 50 млрд. долара (36 млрд. евро) за доставчика на сателитна телевизия DirecTV, сочи информация в медиите.

Компаниите водят преговори, пишат Wall Street Journal и агенцията за финансови новини Bloomberg късно в понеделник. Те се позовават на източници, запознати с въпроса. Според WSJ телеком гигантът планира да плати и премия над курса на акциите на DirecTV, като така операторът от Калифорния ще бъде оценен на около 50 млрд. долара.

Разговорите са в напреднала фаза, заяви пред Ройтерс източник, запознат с темата. Официално съобщение ще бъде направено в следващите две седмици, твърди от своя страна агенцията. Цената на придобиване от около 100 долара за акция все още не е фиксирана, пояснява тя.

AT&T и DirecTV отказват да коментират темата. Акциите на DirecTV се повишиха в следборсовата търговия с шест процента.

DirecTV е вторият по големина оператор на платена телевизия в САЩ и има около 20 милиона клиенти. AT&T има в телевизионния бизнес около 5,7 милиона клиенти. Конкурентът Comcast заедно с Time Warner Cable, когото придоби по-рано, има близо 30 милиона клиенти. Пазарната капитализация на DirecTV от около 45 милиарда долара е по-малко от една четвърт от стойността на AT&T, като телекомуникационният концерн се оценява на 185 млрд. долара.

По-рано този месец Wall Street Journal съобщи, позовавайки се на запознати източници, за оферта за поглъщане на стойност 40 млрд. долара. Ценовата война в силно конкурентния пазар на мобилни телефони е принудила AT&T да търси други възможности за растеж. Поради това AT&T и Verizon, двата водещи доставчика на мобилни услуги в САЩ, се разрастват в широколентовата област и започнаха да предлагат все повече и видео услуги.

Всичко това се случва на фона на битката за зрители и технически ресурси в ерата на интернет. Едва в средата на февруари американската компания за кабелна телевизия Comcast обяви, че придобива конкурента си Time Warner Cable за 45 милиарда долара. От известно време има и спекулации, че мобилният оператор Sprint ще придобие дъщерното дружество на Deutsche Telekom T-Mobile US. AT&T наскоро успя да отчетe добрo тримесечие благодарение на мобилните си клиенти.

DirecTV е интересна за AT&T, защото операторът разглежда видео предлагането като важен градивен елемент за бъдещето на компанията, независимо дали ще става дума за платена телевизия, телевизия през интернет или през безжична мрежа.

За DirecTV едно поглъщане има смисъл, защото ръстът на абонатите се е забавил значително през последните тримесечия заради общата стагнация на пазара на платена телевизия в САЩ. Макар доставчиците на кабелни мрежи да са в състояние да компенсират тези спадове с предлагането на широколентов интернет, сателитните доставчици не могат да направят това - поне не с конкурентна скорост на трансфер. A сливане с AT&T ще представлява за DirecTV изход от дилемата.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:14 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още