В същото време обаче от групировката съобщават, че в рамките на програма за съсредоточаване само върху най-успешните продукти на Frito-Lay, ще бъдат закрити 4 завода на това подразделение, като в резултат на това 780 човека ще загубят работата си.
Разходите около операцията са оценени на 160 млн. долара.
Общият брой на служителите на Frito-Lay е 45 000 души.
За третото тримесечие на компанията, приключило на 4 септември, печалбата на Pepsi достига 1,36 млрд. долара, или 79 цента на акция. За сравнение, резултатът за същото тримесечие на предходната година възлиза на 1,01 млрд. долара (58 цента на акция).
Продажбите на безалкохолния гигант за периода са нараснали с 6% на годишна база до 7,26 млрд. долара. Сред най-търсените продукти през изтеклото тримесечия са били именно продукти на Frito-Lay като чипсовете Lay's, Ruffles и Doritos.
От своя страна, конкурентът на Pepsi и лидерът в сектора – Coca-Cola, която ще обяви тримесечните си резултати на 21 октомври, предупреди в средата на септември, че за периода очаква печалба на акция в размер на между 46 и 48 цента, или значително под средните очаквания на анализаторите за печалба от 54 цента на акция.
Песимистичните си очаквания компанията обясни със слабите си продажби на вътрешния и германския пазар.
Coca-Cola, обвинявана в по-бавен процес на разнообразяване на предлаганите негазирани напитки от Pepsi, все пак възнамерява да пусне нови такива през следващите няколко месеца.
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.