IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Трите търговски стрели на Амур за Свети Валентин

Най-честите покупки за празника у нас са куверти за вечери и бижута

09:05 | 14.02.17 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

В редица държави празникът Свети Валентин е поредният силен ден за продажбите след Черния петък и Коледа, а само в САЩ оборотът за подаръци надхвърли 19 млрд. долара през миналата година и се очаква да се покачи през тази. В България бюджетът за 14 февруари на човек е между 50 и 100 лева, а основната част от тях отиват за бижута и романтични вечери, купени чрез ваучери, показва анализ на RTB House. 



Според анализа на 1000 кампании в над 40 международни пазара трите най-успешни тактики за повишаване на продажбите на Свети Валентин са:

#1 Право в целта със стрелата на Купидон

Според данните на RTB House в седмицата преди празника потребителите минават през множество онлайн магазини, без да направят покупка. В този момент на бойната арена на продажбите печелят най-добрите персонални решения в кампаниите. Важно е всеки отделен потребител да получи офертата, която търси на най-добрата възможна цена, за да се придвижи към покупка. Сред ретаргетинг инструментите, които помагат за целта, са бързи лични съобщения към потребителите, показване на банер реклама в точния момент и изпращане на персонален ваучер за намаление за желаните стоки.

#2 Любовта прави живота лесен

На Свети Валентин хората предпочитат лесното пазаруване – това е един от малкото празници, в които през последните години в глобален мащаб потребителите пазаруват с 20% повече онлайн (по данни на NRF). Сега е моментът начело да излязат най-продаваните продукти, пакети и подаръци! Гарантираната дата на пристигане може да бъде най-решаващият фактор. А правилното лого, послание и ограничен срок превръщат добрата оферта в спешна покупка.

#3 Влюбваме се онлайн, пазаруваме офлайн

Най-много подаръци се продават буквално в последния момент преди празника. В този момент е твърде късно за онлайн доставки и затова клиентите влизат в дигиталните магазини предимно за проучване на възможностите за покупка офлайн. Затова е важно да се предвиди специална кампания, насочена към явлението „проучваме онлайн, купуваме офлайн“.

„Свети Валентин е утре!“ е посланието, което ще движи продажбите напред. Ретаргетинг кампаниите с продукти, насочени към потребители, изразили интерес към тях в миналото, са най-ефективни точно сега. Особено ако предложат код за сериозна отстъпка, карта с най-близката офлайн локация, където стоката е налична, или дори контакт към служител на магазина или ресторанта, който лично да отговаря за резервация или покупка.

Повече за измеренията на 14 февруари върху българската икономика вижте в разговора на  Велко Каменов с д-р Александър Христов, PR експерт, и Гергана Иванова, управляващ експерт в The Smarts, в предаването Investbook

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:31 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още