IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Приходите на Burberry не успяха да се върнат на предпандемичното ниво

Новият отчет на компанията доведе до 10% спад на цената на акциите ѝ

12:14 | 13.05.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Simon Dawson/Bloomberg</em></p>

Снимка: Simon Dawson/Bloomberg

Приходите от продажби на Burberry Group останаха под нивата от 2019 г. въпреки тримесечния си ръст. Това показва, че британският бранд отстъпва от част от компаниите от сектора за луксозни стоки, що се отнася до възстановяване от пандемията. Цената на акциите на Burberry се понижи с повече от 10%, пише Bloomberg.

Сравнимите приходи от продажби на дребно за трите месеца до март са нараснали с 32 на сто, обяви компанията. Това съвпадна със собствената ѝ прогноза. Но приходите все пак са с 5% по-ниски спрямо тези през същото тримесечие две години по-рано.

Приходите на конкурентите LVMH и Hermes International през същия период успяха да надминат нивата от 2019 г.

Представянето показва, „че все още има работа“ по Burberry, твърди Лука Солка, анализатор в Sanford C. Bernstein. Компанията намали броя на промоциите, в опит да запази имиджа си на луксозна марка сред потребителите.

Това може да доведе до неблагоприятни сравнения на продажбите спрямо предходни периоди за Burberry – една от първите компании за луксозни стоки, които намалиха финансовите си прогнози миналата година, когато Covid-19 затвори магазините. След това модната къща заяви, че растежът на оперативния марж може да бъде засегнат от по-големите инвестиции в бизнеса и в по-големите оперативни разходи, докато компанията се връща към нормалното, но показателят ще отбележи растеж на по-късен етап.

Луксозните марки залагат повече на Китай, където пандемията беше бързо овладяна през миналата година. Миналото лято Burberry отвори магазин заедно с местния технологичен гигант Tencent в Шънджън, в който комбинира физическо и дигитално преживяване. Сравнимите продажби в магазините в Азиатско-Тихоокеанския регион са скочили със 75% през четвъртото тримесечие, водени от Китай и Южна Корея.

Но брандът трябва да се справя с обтегнатите отношения с властите в страната предвид призивите за бойкот на нейните стоки заради коментарите, които тя направи за памука, идващ от Синдзян в Китай. Всичко това доведе до прекратяване на партньорство с Tencent, свързано с игрите Honor of Kinds.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:35 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още