IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Android губи пазарен дял в САЩ за пръв път от 2013 г.

С пускането на новите модели iPhone 6 и 6 Plus делът на операционната система на Apple iOS расте по целия свят

09:35 | 08.01.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Android губи пазарен дял в САЩ за пръв път от 2013 г.

Делът на операционната система Android на пазара на смартфони в САЩ се сви за пръв път от 2013 г. насам, сочи ново изследване. С пускането на новите модели iPhone 6 и 6 Plus делът на операционната система на Apple iOS расте по целия свят, информира CNBC.

В САЩ пазарният дял на Android, мобилният операционен софтуер, разработван от Google, се свива с 2 процентни пункта на годишна база през трите месеца до ноември 2014 г., показват данни на Kantar Worldpanel.

Освен това делът на Android намалява с над 3 пр. пункта в петте най-големи европейски държави. Само във Великобритания се понижава с 6,7 пр. пункта.

Директорът в Kantar Доминик Сънебо предрича още ръстове за Apple заради популярността на новите модели телефони. С официалното пускане на пазара през септември продажбите на iPhone 6 и 6 Plus надминаха 10 млн. броя само в първия уикенд, в който престояха в магазините, задминавайки резултатите на 5S и 5C.

Делът на потребителите, които сменят системата Android с iOS, остава непроменен, а именно – 18 на сто, въпреки че тенденцията е по-ясно изразена в някои региони.

В периода от септември до ноември делът на Apple на пазара във Великобритания нарасна до 42,5%, което е годишен прираст от 12,2 пр. пункта.

В САЩ делът на Apple възлиза на 47,4% - с 4,3 пр. пункта повече в сравнение със същия период, но година по-рано. В Китай продажбите на базираната в Калифорния технологична компания се покачват с 1,1 пр. пункта, с което пазарният дял на Apple се равнява на 18,1%.

Каролина Миланези, която е ръководител „Изследвания“ в Kantar Worldpanel, отбелязва, че Android (за разлика от iOS) се използва от редица мобилни брандове и именно техните потребители допринасят за резултатите на всеки един от играчите.

Данните на Kantar показват, че Samsung, който използва Android, изпитва трудности с продажбите и губи пазарен дял. Делът на Motorola, която също използва Android, расте благодарение на моделите Moto X и Moto G, предлагащи добра стойност на добра цена.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:28 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Софтуер виж още

Коментари

Финанси виж още