IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Pinterest започва годината с главоболия

Спадът на броя на потребителите на социалната мрежа се оказва все по-голямо предизвикателство за компанията

10:04 | 05.01.22 г.
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;David Paul Morris/Bloomberg</em></p>

Снимка: David Paul Morris/Bloomberg

Акциите на социалната мрежа за споделяне на изображения Pinterest приключиха търговията във вторник с 9% понижение на стойността, след като Guggenheim Partners понижи рейтинга им от „купувай“ до „неутрален“, позовавайки се на спада на броя на потребителите. Освен това компанията за финансови услуги понижи целта за цената на акциите на Pinterest от 46 долара до 39 долара, пише CNBC.

Стойността на акциите спадна с 10,96% през деня, достигайки ново 52-седмично дъно.

Базирайки се на данни от Pinterest Ads Manager, Guggenheim твърди, че общата глобална аудитория на компанията е спаднала до 218,1 млн. души към края на годината от 226,9 млн. към 30 ноември.

Освен това компанията се позовава на данни от фирмата за пазарни проучвания Apptopia, които подсказват за спад на средните дневни сваляния на приложението на Pinterest до 15 декември. Това би белязало четвъртия пореден месец на понижение, посочват от Guggenheim.

Сега компанията очаква Pinterest да отчете 438 млн. месечно активни потребители за четвъртото тримесечие, което е под очакванията за 447 млн. потребители.

„Все още виждаме потенциал за създаване на стойност за голямата глобална потребителска база на компанията и поведение на потребители, свързано с големи намерения за покупка“, твърдят от Guggenheim.

„Въпреки това не виждаме платформата да се развива толкова бързо, колкото конкурентите си, което създава риск другите да подобрят своите предложения в социалната търговия по-бързо, отколкото Pinterest монетизира позицията си. Без ръст на броя на потребителите рискуваме по-нататъшно многократно свиване на оценката“.

Pinterest се справи по-зле от други социални мрежи през 2021 г. Цената на акциите ѝ спадна с близо 45%. Компанията започна силно годината, след като хората се насочиха към социалната мрежа по време на пандемията от Covid-19, но след това интересът спадна, след като икономиките започнаха да се отварят.

Към вторник пазарната капитализация на компанията беше около 21 млрд. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:03 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още