IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Patagonia продължава да държи на бойкота на Facebook

Компанията за спортни стоки вече 16 месеца не се рекламира в социалната мрежа

17:51 | 02.11.21 г.
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;George Frey/Bloomberg</em></p>

Снимка: George Frey/Bloomberg

Производителят на спортно облекло Patagonia държи на решението си да спре всичките си платени реклами в платформите на Facebook, призовавайки други компании да се присъединят към него в бойкота на социалната мрежа, която напоследък се сблъсква с множество критики след публикуването на нейни вътрешни документи, пише WSJ.

В изявление главният изпълнителен директор на Patagonia Раян Гелърт призова Facebook „да приоритизира хората и планетата пред печалбата“.

Хиляди вътрешни документи на Facebook послужиха като база за серия от статии на The Wall Street Journal, публикувани в рамките на разследването “The Facebook Files”. Тези документи показват, че платформите на компанията са свързани с множество проблеми, като създаване на нереалистични представи за тялото у тинейджърки и позволяване на дезинформацията да се разпространява. Facebook твърди, че някои от документите са изведени извън контекст и не са разбрани коректно.

Представители на Facebook и Patagonia не са намерени веднага за коментар по случая.

Patagonia твърди, че е започнала бойкота на платформите на Facebook преди 16 месеца заради твърденията, че социалната мрежа разпространява реч на омразата и дезинформация за климатичните промени и политиките. Гелърт твърди, че компанията ще продължи да се въздържа от реклама във Facebook, докато не се увери, че продуктите на мрежата спрат да нанасят толкова щети.

„Вътрешните документи на Facebook, публикувани през последните няколко седмици, дадоха ясно да се разбере, че те знаят за огромните щети, които липсата им на отговорност причинява на 3 млрд. потребители, както и за ужасния ефект, който нанасят върху обществото“, коментира Гелърт в изявление.

По думите му бизнесът на компанията за спортни дрехи е засегнат, откакто тя е спряла платените си реклами във Facebook през юни 2020 г., но не разкрива колко голям е финансовият удар. Гелърт посочва, че компанията и неправителствените организации, занимаващи се с опазването на климата, които тя подкрепя, са се научили да се адаптират.

„Ние сме по-умни и по-сигурни в това как да развиваме нашата общност в резултат на рекламната забрана“, твърди Гелърт.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:18 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още