IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

К. Николов: Facebook е основният играч в индустрията на виртуалната реалност

Има голям потенциал и големи очаквания заради социалната мрежа, смята съоснователят на QuarkVR

18:39 | 11.11.19 г.
К. Николов: Facebook е основният играч в индустрията на виртуалната реалност

Facebook със сигурност е основният играч в индустрията на виртуалната реалност с Horizon и с хардуера, който разработват. Има голям потенциал и големи очаквания заради социалната мрежа на Facebook. Това каза Красимир Николов, съосновател на QuarkVR, в предаването „Бизнес старт“ с водещ Христо Николов.

"Проектът Horizon е интересен, той обединява няколко стари решения, които бяха тестови проекти. Наистина има други играчи на пазара, които разработват подобни решения. Има също така такива, които са базирани на блокчейн. Facebook имат огромен ресурс и винаги имат преднина", заяви от своя страна Георги Стоянов, съосновател и управител на VR Express.

Според Николов виртуалната реалност е доста различен бизнес от текущите бизнеси на Facebook и един социален свят би бил по-различен от това, което има Facebook, Instagram и WhatsApp до момента.

„Всички имат равен старт и се опитват да разберат кои са най-добрите практики, какъв е начинът да задържаме потребители“, допълни той.

Стоянов обясни, че ще има функция, чрез която крайният потребител без умения за програмиране ще може да създава малки микросветове и малки изживявания.

Николов сподели, че най-силно се интересува от възможностите за бизнеса за платформата.

„Ако разгледаме нейния предшественик Second life, той предоставяше на бизнеси да изграждат свои собствени светове. Очаквам на някакъв етап подобно нещо да се случи и с Facebook Horizon”, разказа още той.

Управителят на VR Express съобщи, че този нов свят ще бъде микс от изживявания.

"Изживяванията, на които ще могат да се насладят потребителите варират от играене на най-прости игри до социализиране с нови приятели, изграждане на светове, включване към групови събития и виртуални партита".

За Стоянов едно от общите предимства за всички виртуални продукти е, че такъв тип изживяване през виртуална реалност позволява това усещане за присъствие, което е несравнимо с друг тип медия. „В него такъв тип изживявания, като това да се събереш с приятел, който е на другия край на света и да изгледате един мач или да си направите парти на неговия рожден ден, ще е нещо несравнимо“, поясни още той.

Красимир Николов твърди, че във виртуалната реалност ние можем да сме много по-продуктивни и концентрирани върху това, което правим.

„Това ще е уникална възможност за следваща маркетингова платформа, виртуални магазини, виртуални молове, виртуални билбордове“, отбеляза от своя страна Георги Стоянов.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:17 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още