IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Facebook стартира реклама в Messenger през второто тримесечие?

Потребителите ще трябва първо да са говорили със страница на рекламодател, за да може след това да получат рекламни послания

07:50 | 19.02.16 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Илюстрация:&nbsp;TechCrunch</em></p>

Илюстрация: TechCrunch

Съоснователят и главен изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг изглежда е намерил нов начин за монетаризация на продуктите на компанията.

Фактът, че след успешната мобилна монетаризация социалната мрежа привлича все повече пари от рекламодателите, a закупеното приложение за снимки Instagram залива потребителите си от няколко месеца непрестанно с реклами, не е тайна.

Сега може би идва и третата вълна от стратегията за монетаризация на Facebook. Както предава технологичният портал TechCrunch, най-голямата в света социална мрежа планира очевидно да предлага възможност за реклама в своя Messenger. TechCrunch се позовава на изтекъл документ за рекламодатели, с който медията разполага. Според него инициативата може да стартира през второто тримесечие. 

Пуснатата от Facebook през 2011 г. като мобилно приложение услуга за съобщения сега има 800 милиона потребители. Както съобщава Techcrunch, рекламодателите ще бъдат в състояние да прокарват своите реклами под формата на съобщения до потребителите, ако по-рано те са започвали разговор с въпросното дружество.

За щастие на потребителите Facebook няма да позволи на брандовете да изпращат рекламни съобщения до някой или дори до всички, които са харесали дадена страница. Само тези, които доброволно са поприказвали с марката, може да получат реклами. Това трябва донякъде да ограничи потенциала за спам и раздразнение. В момента почти всички съобщения идват от приятели, така че Facebook вероятно ще се опита да запази това високо съотношение на полезни съобщения спрямо спам с тези ограничения за реклама.

Новината донякъде противоречи на онова, което Марк Зукърбърг заяви преди две години, за да успокои потребителите на WhatsApp, когато Facebook придоби услугата в началото на 2014 г. „Аз лично не мисля, че рекламите са правилният начин да се печели от съобщения“, каза той по време на разговора с анализаторите. Главният изпълнителен директор на WhatsApp Ян Коум отиде по-далеч, когато през 2012 г. в блог пост посочи, че „рекламата не е просто нарушаване на естетиката, а е обида към нашата интелигентност и прекъсване на потока на мисълта", но така също и загуба на инженерни ресурси.

Но отново самият изпълнителният директор на Facebook, заедно с Дейвид Маркъс, който ръководи поделението за съобщения, преди почти една година по време на f8 конференцията намекнаха как би се вписал Messenger още повече във вселената на Facebook и как може да е по-взаимосвързан с потребителите.

Бившият директор на PayPal Маркъс посочи, че компаниите могат да станат приятели и потребителите ще могат да общуват по този начин по-лесно с тях. А стъпката към рекламното послание не е толкова далече от тук. През януари Марк Зукърбърг също намекна, че има големи планове за този бизнес. „Това ще е голяма година за Messenger“, заяви радостно главният изпълнителен директор на Facebook.

Сега, след като все повече съдържание от приятели, новинарски сайтове, продуценти на видео и брандове се конкурират за лимитираното място в нюзфийда на потребителите, може би у Facebook е назряло желанието да позволи на рекламодателите да плащат, за да достигат директно до хората. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:04 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още