IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Забавленията в търговските центрове привличат повече посетители

Родените през 80-те и 90-те години определено показват предпочитание да харчат повече за преживявания, отколкото за вещи, което променя търговските схеми

10:39 | 16.11.17 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Посетителите на търговски центрове, които включват и хранене по време на посещението си, правят средно с 25% повече покупки, показват резултатите от проучване на компанията за данни Coniq, цитирани от онлайн изданието property-magazine.eu.

Посетителите на молове, които се хранят там, прекарват и средно с 12% повече време в обектите, което се равнява на около 35 минути, в сравнение с купувачите, които не се хранят там, сочат още данните.

Компанията е проучила над 700 хил. трансакции в търговски центрове в девет европейски държави в периода октомври 2015 г. - ноември 2017 г. Резултатите показват, че се засилва апетитът за комбиниране на търговията на дребно и свободното време в съвременните търговски центрове.

Собствениците на търговски центрове вече си дават сметка за предимствата на забавленията в обектите им. Последните проучвания на консултантската компания JLL показват, че водещите търговски центрове ще разпределят за заведения и места за забавления до една пета от площта на моловете към 2025 г. в сравнение с 10-15% към момента.

В доклада на Coniq се посочва, че през последните години купувачите харчат все по-големи суми за храна и изглежда, че тази тенденция ще продължи. Хората от т. нар. поколение Y (родените през 80-те и 90-те години) определено показват предпочитание да харчат повече за преживявания, отколкото за вещи. В резултат на това схемите за търговия по света увеличават площите за развлечения, хобита и почивка.

Много от търговските центрове въвеждат и все повече нови и иновативни оператори и концепции за храни. Такива концепции привличат и нови публики, което подобрява и профила на съответния търговски център.

Експертите посочват, че технологиите ще отключат истинския потенциал за промяна в сектора. Става въпрос за приложения за поръчка и доставка на храна и услуги като Meal Pal. Възможно е дори смартфоните да започнат да предсказват нуждите на собствениците си, като предлага сами места за хранене, ако в съобщение до приятели фигурира думата „гладен“ например.

Онова, което е сигурно обаче е, че операторите в хранителната промишленост имат реална възможност да се възползват от новите типове клиенти и да изменят моделите си на хранене.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:24 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още