IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Работното място, в което ще се завърнем, ще е хибридно между дом и офис

Гъвкавостта е от ключово значение за преосмислянето на работните модели и задържането на служители след пандемията

22:11 | 05.03.21 г.
<p>
	<em>Снимка: Andrey Rudakov/Bloomberg</em></p>

Снимка: Andrey Rudakov/Bloomberg

След като започнала работа за британската застрахователна компания Aviva миналата година, Дани Хармър прекарала само няколко седмици с новия си екип преди първата блокада заради COVID-19, пише Bloomberg.

Хармър, която е ръководител на HR отдела на Aviva, обмисляла каква ще бъде работната среда след COVID за 16-те хиляди британски служители на компанията, разпределени в 14 офиса от Лондон но шотландския град Пърт. Тя установила, че макар на много служители да им липсва сътрудничеството, което може да се случи в офиса, те също така харесват свободата на работата от разстояние. „Пандемията променя мисленето. Хората го преживяват и казват: Да, искам част от това“, отбелязва Хармър.

Неотдавнашно допитване на Aviva установи, че 95% от служителите й биха избрали или да работят изцяло от разстояние, или гъвкаво разделение между дом и офис след края на блокадите. Сега компанията опитва да въведе „умна“ по думите на Хармър работна политика, като затваря някои офиси и позволява на всички варианта да се включват от вкъщи с достъп до преустроени удобства в компанията, когато усетят необходимост от тях.

Тази гъвкавост превръща Aviva в нещо като пионер сред компаниите, които обмислят какво да бъде работното място след COVID. Някои въвеждат или поне приемат хибридна конфигурация между дом и офис, като HSBC Holdings прогнозира, че ще намали имотите си с 40% в дългосрочен план, а Lloyds Banking Group предвижда намаляване с 20 на сто на офис площите си до 2023 г. Други компании обаче не са толкова развълнувани от идеята. Дейвид Соломон, главен изпълнителен директор на Goldman Sachs Group, нарича работата от разстояние „отклонение от нормата, което ще коригираме колкото е възможно по-бързо“.

Джени Бърнс, партньор в лондонската консултантска компания Fluxx, казва, че проблемът къде и кога да работят служителите е сред най-големите предизвикателства пред компаниите днес. Макар някои традиционалисти да смятат, че може да се върнат в офисите отпреди пандемията, тя предупреждава, че това е грешка. „Ако бързо се върнете към старите начини на работа, ще изгубите служители“, казва Бърнс, която консултира големи компании за преосмислянето на работната им среда.

Компанията Speak Media, която създава мултимедийно съдържание за корпоративни клиенти и има 20 служители, е прекратила наемния си договор за офис в Лондон и се насочва към хибриден план. Съоснователят на компанията Джордж Теохари иска служителите да могат да говорят, докато работят от вкъщи, като тества кратки, фокусирани виртуални срещи и импровизирани почивки. В дългосрочен план той предвижда да наеме площи в пространство за съвместна работа в Лондон, така че служителите да могат да се събират там за екипни срещи и важни срещи с клиенти или просто защото им се иска да станат от дивана за един ден.

Теохари казва, че идеята дава свобода на хората да работят там, откъдето е най-вероятно да се чувстват най-добре, вземайки предвид условията в дома им и личните характеристики. „Преживяванията на по-младите членове на екипа по време на пандемията може да са много по-негативни в сравнение с моите“, казва той. Теохари дава за пример собствения си шанс да може да прекарва по-малко време в пътуване до работното място и повече време със семейството си спрямо неудовлетвореността на 20-годишните служители, които е по-вероятно да живеят сами в малък апартамент. За да разреши проблема, той е наел консултант на работното място, който да помага на служителите да изговарят проблемите си. „Като работодател винаги имам задължението да се грижа за екипа си. Пандемията насочи рязко вниманието към това задължение“, казва Теохари.

В Aviva Хармър смята, че някои от срещите ще изискват присъствие на място. Но много други ще стават изцяло от разстояние, за да се смекчат притесненията, че хората, които идват редовно в офиса, може да са по-видими за лидерите и да изскочат на преден план за повишаване. Според нея нарасналата гъвкавост ще улесни компаниите да избират от по-широк набор от таланти.

Вътрешен кандидат за ръководен пост, която не искала да приеме перспективата да пътува дълго до работа в Лондон, неотдавна се уверила в ползата от тази идея, тъй като сега има възможността да пътува до града, когато е необходимо, а през повечето време да работи от дома си в Норич, Източна Англия. В крайна сметка това ще се отрази добре на цялостния бизнес, казва Хармър. „Има конкурентно предимство във всичко, което кара служителите да ви погледнат и да кажат: Това звучи като страхотно място за работа“, отбелязва тя.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:09 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още