IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Работата от вкъщи е удар за големите производители на мебели в САЩ

Компаниите в сегмента разширяват вариантите си за онлайн продажби и търсят начини да стигат до крайни потребители

12:45 | 19.08.20 г.
<p>
	<em>Снимка: Paul Yeung/Bloomberg</em></p>

Снимка: Paul Yeung/Bloomberg

Пандемията от COVID-19 измъкна килимчето под краката на най-големите производители на офис мебели в САЩ, пише Ройтерс.

Десетилетия наред производители като Herman Miller и Steelcase бяха съсредоточени чрез собствените си търговци към компании, купуващи ергономични столове и бюра в големи количества, и наемаха екипи от дизайнери и технически лица, за да ги доставят и инсталират. Никой от тях не беше подготвен за единични поръчки на сгъваемо бюро от работещи от вкъщи служители, които изведнъж трябваше да намерят начин за провеждане на срещи в Zoom от свободна спалня.

В началото на пандемията към края на април 52% от работещите американци съобщаваха, че работят постоянно от вкъщи, за да предотвратят опасността да се заразят или да разпространят коронавируса, а други 18% споделяха, че понякога работят от вкъщи, показва изследване на Gallup. Допитване на по-късен етап установи, че половината предпочитат да продължат да правят това постоянно, включително 27%, които са посочили като причина както предпочитанието си към работата от разстояние, така и страха от коронавируса.

Когато компанията-майка на Google, Alphabet, уведоми служителите си през май, че ще поеме оборудване до 1000 долара за домашен офис, повечето от вариантите, на които се спря, бяха евтини вносни стоки, продавани в големи магазини или от Amazon.

„Цунами удари тази индустрия с пандемията“, коментира Рон Винер, главен изпълнителен директор на компанията iMovR, която произвежда сгъваеми бюра в Сиатъл. „Големите компании просто не бяха структурирани да обслужват хора от дома“, допълва той.

Steelcase, най-големият производител на офис мебели в САЩ, и Herman Miller, вторият по големина играч на този пазар, отчетоха големи загуби и двуцифрен спад на приходите от продажби през трите месеца до май. При Steelcase, приходите от продажби на стойност 483 млн. долара бяха най-ниските от първичното ѝ публично предлагане през 1998 г.

Инвеститорите започват да осъзнават колко тежко е станало положението им, а някои експерти прогнозират, че вирусът вероятно ще убие големите офиси, тъй като все повече компании откриват, че могат да работят с разпръснати служители, спестявайки разходи за недвижими имоти.

Въпреки че по-широкият фондов пазар възстанови почти всичките си загуби от първите дни на пандемията, книжата на Steelcase и на Herman Miller остават дълбоко на червена територия. След началото на пандемията цената на акциите на Steelcase е загубила 69% от стойността си спрямо 52-седмичния си връх и все още са с 51% под върховото си равнище. Книжата на Herman Miller са поевтинели с над 71% и все още са надолу с над 50%.

Последна актуализация: 05:30 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още