IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Имотен гигант върна служителите си в офиса и има рецепта как други да го последват

Brookfield е създала наръчник с правила за безопасност да работното място и е готова да го споделя с други компании

14:00 | 03.03.21 г.
<p>
	<em>Снимка: Cole Burston/Bloomberg</em></p>

Снимка: Cole Burston/Bloomberg

Малко компании са по-мотивирани да насърчават завръщането в офиса от тези в сферата на недвижимите имоти, чиито портфейли с офиси може да бъдат изправени пред сериозен проблем, ако пандемията затвърди работата от вкъщи, пише Financial Times. 

Канадската инвестиционна компания Brookfield съобщава, че три четвърти от служителите в американската ú централа в Манхатън Brookfield Place са се върнали в офиса от края на ноември м. г. и тя има наръчник, който други компании може да използват.

Редовното тестване за COVID-19 има централна роля в усилията наред с по-редовно почистване и отговор на притесненията на служителите да използват обществения транспорт, отбелязва компанията.

„Беше важно да покажем на наемателите си, че е възможно да върнем хората в офиса. Възможно е да го направим и то по безопасен начин“, казва Брайън Кингстън, главен изпълнителен директор на имотното подразделение на Brookfield.

Успокояващото послание все още не е намерило отзвук сред останалите компании в Ню Йорк. Седмични допитвания за заетостта на бизнес имотите сочат, че в най-добрия случай една десета от офисите са били пълни със служители, показват данни на Борда за недвижими имоти на Ню Йорк.

Очаква се, че до средата на годината заетостта ще доближи 50%, подкрепена от разпространението на ваксините.
Но след допитвания сред водещи работодатели в Манхатън миналата година организацията „Партньорство за Ню Йорк“ отбеляза, че „имотната индустрия е най-агресивна във връщането на служители в офиса“.

Много наематели в сгради, притежавани от Brookfield, са готови да започнат подготовка сега, когато ваксините се разпространяват, казва Кингстън. За да им помогнем, „правим бяла книга, която е отправната точка за това как могат да помислят за връщането на служителите си в офиса“, допълва той.

Brookfield си партнирала с компанията за здравни грижи Carbon Health за откриването на помещение за тестове в Brookfield Place миналото лято. То работи 12 часа на ден, седем дни в седмицата и предоставя тестове за COVID на служителите, които се правят на всеки две седмици и се плащат от Brookfield.

Всеки ден служителите се логват в приложението Carbon Health и си правят самооценка. В ситуации, когато не се чувстват добре, те са уведомявани да не ходят в офиса и че ще им се обади лекар за онлайн консултация.

Приложението е свързано с баджа на всеки служител, когато си отваря да влезе в Brookfield Place. Всеки, който не си е направил самооценка, е отбелязан в системата. Устройства за измерване на температурата са поставени на път към асансьорите.

Служителите започнали да се връщат в Brookfield Place в края на юни и оттогава са регистрирани 42 положителни случая сред 750 служители. В случай на положителни тестове в офиса намиращите се наблизо служители се изолират, изпращат се у дома и по-късно се тестват. „Нямаме случаи на разпространение сред общността“, казва Кингстън.

Brookfield е създала друго партньорство с приложението за споделено пътуване Via, което е заделило част от флотилията си ексклузивно за компанията. Служителите могат да си повикат кола чрез приложението и да бъдат откарани до дома си или до офиса за пет долара, като Brookfield плаща на Via останалата част от цената на пътуването. Шофьорите са тествани редовно, а автомобилите се чистят всеки ден.

„Това беше от голямо значение за нашите служители, които разчитат на градския транспорт“, отбелязва Кингстън. Паркоместата за хората, които шофират до офиса, също са били разширени, допълва той.

В офиса на Brookfield има средно около 500 души в работен ден. Стигането от и до асансьорите става еднопосочно, а отвореният план на офиса сега е разделен на кабинети чрез плексигласови прегради. Служителите трябва да носят маска, когато не седят зад бюрото си.

Кингстън казва, че Brookfield се е погрижила също чистенето да се прави по-редовно. Когато става, за да си направи кафе, бюрото му обикновено е почистено в негово отсъствие, посочва той.

Филтрирането на въздуха е подобрено и Brookfield Place е инсталирала нова система, включваща технология, която обикновено се използва в болниците – технология, която тя е разширила в офис сградите и търговските центрове, притежавани от нея в САЩ и Канада.

Компанията съобщава, че следващата стъпка е да играе активна роля в логистиката по ваксинациите, ако поискат това от нея. „Искаме да помогнем в разпространението на ваксините и да осигурим помещения в нашите сгради. Работим в тясно сътрудничество с властите в щата Ню Йорк по стратегията им за ваксинация“, отбелязва Кингстън.

Колкото до служителите на компанията той казва, че работещите за Brookfield „ще получат ваксина, когато имат право на това“, но компанията няма да го превърне в задължително изискване за хората, които искат да са в офиса.

„Планираме да си партнираме с Carbon Health за осигуряване на ваксини на служителите, когато е възможно, и да насърчим всички служители да участват“, отбелязва Brookfield.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:12 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още