IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Хотелът на Тръмп във Вашингтон влиза в ерата на Байдън със сътресения за бранда

Trump Organization опита да продаде хотела през 2019 г., но процесът беше осуетен от пандемията

12:14 | 18.01.21 г.
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg LP</em></p>

Снимка: Bloomberg LP

От отварянето през 2016 г. Trump International Hotel във Вашингтон играе поддържаща роля в политическата драма в страната, приемайки лобисти, десни медийни фигури и други хора, опитващи да спечелят благоволението на американския президент, пише Bloomberg.

Сега имотът, чийто величествен дизайн и близост до Белия дом изпъкват сред луксозните хотели в града, навлиза в ерата след президентския мандат на Тръмп с администрацията на Байдън като негов нов наемодател и въпроси за бъдещето му.

Trump Organization обяви имота за продажба през октомври 2019 г. с офертна цена от над 500 млн. долара, но не успя да постигне сделка, тъй като пандемията от COVID-19 опустоши хотелската индустрия. Консултантската компания JLL, която отговаряше за продажбата на хотела с 263 стаи, вече не работи с Trump Organization в рамките на по-широкото преосмисляне на бранда "Тръмп" в момент, когато корпоративният свят отлъчва президента заради ролята му в подстрекаването на тълпата в Капитолия.

Семейството може да опита отново да продаде хотела или да го използва като база за следващите стъпки в политическите си амбиции. Но действията на Доналд Тръмп след президентския мандат ще са първият тест за това как ще се справя имотът, без бонусът да е свързан с най-влиятелния човек в Америка.

През последните четири години хотелът беше неофициално фоайе на Белия дом, място, където топ съветници и донори се събираха за срещи. Тръмп присъства там на сватбата на Стивън Милър и беше предпочитано от него място във Вашингтон, когато му се приискваше да вечеря пържола с кетчуп.

Занапред остава да видим доколко привържениците на Тръмп ще са склонни да се разделят с 1000 долара на нощ за президентски апартамент и с 35 долара за коктейли в момент, когато името му става все по-отблъскващо за голям кръг от населението заради метежа в Капитолия, поставил край на четиригодишни сътресения.

„Старата имотна максима – локация, локация, локация, остава в сила, но брандът е с много помрачена репутация от гледна точка на клиентите“, коментира Робърт Пасиков, президент на консултантската компания Brand Keys.

Trump Organization съобщи в комюнике, че имотът е привлякъл оферти на стойност над 350 млн. долара, които тя е отхвърлила. Подобна цена все пак щеше да е най-високата, платена за хотел в града, допълни компанията.
„Убедени сме, че Trump International ще остане един от най-видните луксозни хотели в света много дълго време“, се казва още в съобщението.

Trump Organization управлява хотела въз основа на 60-годишен договор за наем с федералното правителство, което превръща администрацията на Байдън в новия му наемодател. Компанията спечели сделката за преустройството на старата Пощенска служба през 2012 г. и вложи 212 млн. долара в ремонтните работи, като изгради обширно фоайе, което ръководството нарича „Всекидневната на Америка“. Тръмп Тръмп

Реставрацията си спечели широко одобрение, но не и решението на семейството да използва сградата за лични цели. Хотелът беше в центъра на най-малко две съдебни дела по обвинения, че президентът е нарушил клаузата за възнагражденията в американската Конституция, която забранява на президентите да получават подаръци или плащания от чуждестранни правителства.

The Trump International предизвика противоречия за компании като T-Mobile US, която имаше няколко отседнали в хотела висши ръководители в деня, след като обяви сливане със Sprint, изискващо одобрението на правителството. Имотът е популярен и сред пратеници на чуждестранни правителства, включително Кувейт, Филипините и Саудитска Арабия, чиито лобисти са платили за 500 нощувки в месеца след избирането на Тръмп, разкри Washington Post.

Един от въпросите е как федералното правителство, контролирано от Демократическата партия, ще се държи като собственик на политически опонент, който през последните два месеца внушаваше на привържениците си идеята, че победата на избрания за президент Джо Байдън е нелегитимна.

В Ню Йорк градските власти се отказаха от договори на стойност около 17 млн. долара с Trump Organization, заявявайки, че сделките може да бъдат анулирани, тъй като президентът е нарушил закона с насърчаването към бунт срещу американското правителство.

Дори администрацията на Байдън да възприеме сговорчив тон, не е ясно как пищният хотел ще се впише в компания, чиито клиенти се променят през годините. Десетилетия наред брандът Тръмп беше свързан със стремеж към лукс. Сега той е подкрепян основно от „сините якички“.

Но Тръмп все още има ревностна база от привърженици и привлече 74 млн. избиратели, така че хотелът може да остане бастион за консервативни посетители във Вашингтон. Сградата е първокласна локация и ако семейството планира да я продаде, потенциалните купувачи вероятно ще нараснат и ще включват чуждестранни купувачи, след като краят на мандата на Тръмп елиминира потенциален конфликт на интереси.

„Този хотел е първокласен актив и красив имот“, казва Дейвид Дж. Сангрий, президент на базираната в Кливлънд компания Hotel & Leisure Advisors. „Сигурен съм, че много хора ще проявят интерес, защото сградата е много красива“, допълва той.

Сделка обаче вероятно ще се сключи на много по-ниска от първоначалната офертна цена, която представлява около 2 млн. долара на стая. Това би било почти двойно повече от 1,1 млн. долара, които хотел "Four seasons" във Вашингтон постигна през 2019 г. при сделка, която в крайна сметка беше отменена, тъй като пандемията спря пътуванията.

Хотелите във Вашингтон са регистрирали заетост от 38% през 11-те месеца на миналата година спрямо 72% през 2019 г., сочат данни на компанията STR.

Засега Trump International се справя с пандемията и е отворен тази седмица, когато Вашингтон се готви за встъпването в длъжност на Байдън и за възможни безредици. Стаите за гости на церемонията са с начална цена от 2225 долара. Една от зоните, които остават затворени, е „Всекидневната на Америка“, съобщи в Twitter миналата седмица управляващият директор Микаел Дамелинкур.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:31 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още