IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Volkswagen запазва короната си на автомобилен император и през 2019 г.

Японският концерн Honda отбелязва впечатляващ ръст при продажбите през март, като в това отношение изпреварва Fiat Chrysler и P.S.A.

12:27 | 27.05.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Продажбите на леки автомобили през март се понижават със 7,1% до 8 205 427 броя, като германският концерн Volkswagen заема първата позиция, следван от японския производител Toyota, съобщава сайтът focus2move.com.

От друга страна Honda Motors регистрира значителен ръст от 8,8% на фона на глобалното понижение при продажбите през 2018 г., което прекъсна серията от седем години на стабилен растеж. През изминалата година общите продажби на леки автомобили достигат 93,6 млн. броя, което е с 0,7% по-малко от прогнозите на анализаторите. 

Тази негативна тенденция продължава и през 2019 г.

През март понижението е от 7,1%, като регистрираните нови автомобили в световен мащаб достигат 8 205 427 броя.

През първото тримесечие на годината продажбите достигат 21 009 192 броя, или спад от 7,4%.

Лидерът Volkswagen Group, включващ Volkswagen, Audi, Skoda, Seat, Bugatti, Lamborghini, Bentley и Porsche, отчита продажби в размер на 2,4 млн. броя през първите три месеца, или спад от, 7,6%, и пазарен дял от 11,8%.

Групата регистрира ръст в продажбите в Бразилия, Русия и Швейцария, докато в Китай и Испания налице е спад.

Японският концерн Toyota Motor Corporation, събиращ в себе си Toyota, Daihatsu, Lexus, Scion, заема втора позиция с продажби от 2,35 млн. броя за тримесечието, като в това отношение регистрира ръст от 0,8 на сто.

Продажбите на компания се повишават в Бразилия и Тайланд, докато в САЩ, Индонезия и Тайван се понижават.

Алиансът Renault-Nissan-Mitsubishi, включващ брандовете Renault, Nissan, Mitsubishi, Dacia, Lada, Infiniti, Datsun, Renault Samsung, CMC, ZNA, е на трето място и отбелязва спад при продажбите от 6,6 на сто до 2,32 млн. броя.

Четвърта позиция е за американската General Motors. Концернът, в който влизат Chevrolet, Buick, GMC, Cadillac, Holden, Ravon, Wuling Baojun, регистрира 14,5% спад при продажбите до 1,8 млн. броя. Особено негативни са данните от пазарите в Китай, Аржентина и Русия.

Южнокорейският производител Hyundai Group заема пето място с продажби от 1,69 млн. броя или спад от 3,6 на сто. Положителни данни компанията отбелязва в Канада, докато продажбите търпят понижение в Китай и Испания.

Шеста позиция е за Ford Motor Company (Ford, Lincoln), където продажбите спадат с 13% до 1,2 млн. броя.

Японският концерн Honda Motor Group, към който влизат Honda и Acura, регистрира 1,193 млн. продадени автомобили от началото на годината до края на март. През март продажбите на компанията достигат 476 хил. броя, или ръст от 8,8 на сто. С най-добри данни в това отношение се отчита пазарът във Виетнам, следван от Южна Корея, Китай и Индия.

Осмо място принадлежи на Fiat Chrysler, под чийто чадър са още брандовете Jeep, Dodge, Ram, Alfa Romeo, Lancia, Maserati, Ferrari, Abarth и Iveco. Продажбите на обединението през първите три месеца на годината достигат 1,04 млн. броя, което е спад от 6,7%.

На девета позиция е P.S.A. (Peugeot, Citroen, Opel, Vauxhall, DS) с тримесечни продажби от 904,7 хил. броя. В това отношение групата отбелязва спад от 10,7 на сто, като добри резултати отчита в Испания, Бразилия и Гърция.

Японската Suzuki Corporation заема десето място с продадени 654,6 хил. автомобила. Най-сериозен ръст компанията отчита в Мексико (30,8%).

авто авто

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:03 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още