IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Tesla иска сама да произвежда батериите си за фабриката си в Германия

Компанията на Мъск все още не е получила окончателното екологично разрешително за завода си в Грюнхайде и продължава да строи на собствен риск

18:30 | 24.07.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Арне Кристиани, кмет на Грюнхайде, позира за снимка до карта в града. <em>Снимка: Кристиан Бочи / Блумбърг</em><br />
	&nbsp;</p>

Арне Кристиани, кмет на Грюнхайде, позира за снимка до карта в града. Снимка: Кристиан Бочи / Блумбърг
 

Американският производител на електрически автомобили Tesla възнамерява сама да произвежда нужните батерии за планираната си фабрика в Грюнхайде близо до Берлин.

„Ще има местно производство на клетки, което отговаря на нуждите на берлинската фабрика", заяви главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск по време на онлайн конференцията, посветена на финансовите данни за второто тримесечие.

Tesla планира да произвежда електрически автомобили в Грюнхайде в Бранденбург от лятото на 2021 г. и да постигне целта си от около 500 000 годишно възможно най-бързо. Досега не беше ясно дали ще има и местно производство на акумулаторни клетки, говореше се само за модули.

Въпросът дали си струва да се изгражда собствено производство за батерии не може да намери единен отговор сред индустрията на автомобили и доставчици от години. Проектът е изключително скъп. Тези, които сами се произвеждат, намаляват зависимостта от големите азиатски производители на клетки и риска от затрудненията при доставката.

По-специално политиците предупреждават за това, като стартират няколко инициативи за създаване на местно производство в Германия и - зад граница - в Европа. Федералното министерство на икономиката подкрепя големи проекти за иновации в акумулаторните клетки. Самите корпорации обикновено гледан на това много по-спокойно и се позовават на дългосрочните договори за доставка.

VW обмисляше дълго време темата, а в крайна сметка реши сам да влезе в производството на клетки. Заедно със своя шведски партньор Northvolt групата изгражда фабрика в Залцгитер. Daimler и BMW, от друга страна, се придържат към линията си за закупуване на клетките от доставчиците и след това изграждане на собствени батерии от тях.

Но и тези клетки ще се произвеждат и в Германия в бъдеще. Наскоро Daimler обяви разширяване на партньорството си с китайския производител Farasis, който строи завод в Саксония-Анхалт. В бъдеще клетките за BMW ще идват от завод на доставчика CATL (също китайска компания) в Тюрингия.

Министърът на икономиката на Бранденбург Йорг Щайнбах (SPD) показва задоволство, че Мъск обяви началото на планирането на фабрика за батерии в Грюнхайде в най-кратки срокове. „Много съм доволен, че Tesla и Мъск вярват в нашето местоположение“, каза Щайнбах. „Ако този проект бъде реализиран, той ще засили още повече икономическата сила на Бранденбург и ще ни направи още по-интересни в международен план като място за правене на бизнес“.

Бранденбург все още не е предоставил пълно екологично одобрение за фабриката. Затова Tesla строи на свой риск. С пето заявление за предварително одобрение компанията планира да продължи изграждането. За цеха за леярна и пресата приложението включва основата с носеща конструкция и вътрешна арматура, съобщи Министерството на околната среда на Бранденбург.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:37 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още