IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Половината от продадените тази година коли в Норвегия са електрически

Скандинавската държава е и лидер по дял на продадени хибридни машини

18:11 | 11.07.20 г. 6
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Getty</em></p>

Снимка: Getty

Продажбите на електромобили постепенно растат през последните месеци, като има държави, в които темповете на увеличение на продажби превишават значително останалите. Такава е Норвегия, където от началото на януари до края на юни тази година продажбите на електрически превозни средства достигна 48,2% от общия пазар, съобщава изданието CleanTechnica, цитирано от Automedia.bg.

Този показател е рекорд в световен мащаб, като скандинавската държава е и лидер по дял на продадени хибридни машини. Те достигат 69,1% от пазара, като това се дължи на мерките, взети от властите в Норвегия. Те нееднократно обявяват, че имат намерение целият автомобилен парк на страната да се състои само от електрически и хибридни модели.

На свой ред големите автомобилни производители правят всичко възможно за засилване на позициите си на местния пазар. Начело по продажби за първите 6 месеца в Норвегия е Audi e-Tron, от който са закупени 5618 бройки. Второто място е за Volkswagen e-Golf с 3717 продажби, а третото – за Hyundai Kona, чийто резултат е 2486.

На четвърта позиция по продажби в скандинавската страна се нарежда електрическият Nissan Leaf (2179), следван от кросоувъра Mitsubishi Outlander (1986), който е на първо място сред хибридните модели.

Експертите предвиждат, че до края на 2020 г. делът на електрическите автомобили в Норвегия ще достигне 65%, а този на хибридните модели със зареждане от електропреносната мрежа – до 75%. Очакванията са, че през 2025 г. на местния пазар ще се продават само нови електрифицирани превозни средства.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:48 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

6
rate up comment 0 rate down comment 3
kane
преди 3 години
Именно, ако един Ев автомобил не се зарежда от ранюабъл, а от АЕЦ+въглища=поне 80% от електроенергията както е в Полша то ползата е почти никаква, защото се намалява замърсяването от изгаряне на петрол, но се увеличава замърсяването от изгарянето на въглища и отработено ядрено гориво. Къде е устойчивостта тогава от тоя Ел автомобил?Ев имат и други минуси. Те са много по тежки. Най леката тесла е 2200 килограма. Една градска малолитражна е под 1000 килограма. Или почти 2.5 пъти разлика. Тежестта чупи уличната настилка и мостовете много повече. Ще се увеличат два пъти разходите за поддържане на инфраструктурата. Ще се увеличат жертвите по пътя- ще падат мостове повече. Жертвите от катастрофи ще се увеличат. Едно е да се удрят 900 кила коли, съвсем друго е да се удрят 2200 кила коли. Спирачния път е много по голям на тежкия автомобил(регенерацията може да подобрява това) разходите за по скъпи гуми също трябва да се имат предвид - тесла изисква скъпи, усилени по здрави гуми.... И.т.н. и т.н. плюсовете си идват с много минуси също така
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 2 rate down comment 1
zelka007
преди 3 години
ха ... м.е.с.т.и е цензурирано ... :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 4 rate down comment 0
zelka007
преди 3 години
:)))конкуренция му се вика ... това на първо място . убаво нещо е пазарът . на второ място в европа си пазим индустриите с мита и разни дребни хитринки в разрешителните и ползването на разни данъчни отстъпки . без фабрика в ЕС няма да се размине . затова строи в германия . важи с пълна сила и за останалите дето им се продава туканка . по-интересното е , че търсене е имало , т.е. резервации през сайта им , но не са изпълнили заявките . не мога да дам обяснение защо , преполагам закъсване с веригите на доставки заради коронавирусът , въпреки че на тесла са доста къси , но факт - има по-малко доставки . на трето място при вече сравнително развит пазар се забелязва типичната за европа сегментация и накланяне на везните в полза на паркетните сувчета и малолитражки . а модел 3 е седан ... в германия заявката дето анонсира е за производство основно на модел Y - паркетен сув . малко извън темата , но има патентна заявка за машина за леене под налягане на почти цялата каросерия на модел Y . в модел 3 експериментираха с такава машина и някои от детайлите по шасито ги правят така . това пести от труд по поточната линия и от разход за изработка на части . значи ако досега са ползвали 70 части да сглобят задната част на шасито , сега ще бъде само една и ще се изработва наведнъж . в поточната линия в усато мисля , че вече я инсталират първата версия на машината . такава е поръчна и за европейският завод . ако ще те зарадва и ще се почустваш по-добре , тесла губи и 15% пазарен дял в усато . продължава да е безапелационен лидер но все пак губи процентен дял . не че продава по-малко автомобили . напротив , просто се купуват повече електрички вече , и пазарът лека-полека се сегментира . не си прав за това , че като се заменят автомобилите с ДВГ с електрички само се мести мръсното от тех към електроцентралите . има достатъчно изследвания и изчисления , че не е така . на първо място електричките са в пъти по ефективни като употреба на енергия и КПД спрямо ДВГ . при производството на необходимата енергия за изминаването на едни и същи километри , дори от кола като модел S на тесла , се отделят по-малко SOx , NOx СО2 , отколкото от един модерен дизелов или бензинов двигател . като това важи дори за полша , дето 80% от токът им е от въглища . сега колкото е по=зелен миксът толкова по-добре ...за АЕЦ-ът си абсолютно прав , ама тука из форумът такива неща са анатема да се пишат ... :))) ... ракът на кръвта и на лимфните възли , особено при децата , има пряка зависимост с ядрените централи . особено при хилядниците блокове , има една 20-30 , да не напиша и 50-60 , километрова зона дето по принцип е забранено да се отглеждат плодове и зеленчуци за пряка консумация . е тука големите форумни ядрени експерти да обяснят защо ... и да обяснят защо няма публични данни за БГ , тъй да си знаем ... :))) ... същото важи и за повишената радиактивност на тинята по течението на реките след една ядрена централа , у нас в частност по дунава . дънна риба не трябва да се лови от такива места , също има забрана за 50-60 километрова зона ... :))) ... абе доста има да се пише по темата ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 2 rate down comment 5
kane
преди 3 години
каква е разликата ако ев-то не пуши в града, но тока идва от пушещи марици изгарящи въглища и токсична аец ? Децата не се ли разболяват от тези лъчения, олово във водата, пушеци и т.н. Кого лъжем ако го правим по този начин!?! Себе си ли? Или просто ей така да субсидираме едни нерентабилни "зелени" лъжи със данъци и пари които може да се използват по добре, за да може мъск да трупа на гърба на будалите ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 9 rate down comment 1
FNM
преди 3 години
Благородно им завиждам.А у нас - мерджани, баварци и всякакви други 20 - 30 годишни ДИЗЕЛЯЦИ, които при всяко подаване на газ бълват облаци канцерогенен дим. Но *** се кефи, че кара премиум марка нищо, че един ден неговото дете може да легне в раковата болница. *** народ, болна и бедна държава...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 2 rate down comment 3
kane
преди 3 години
...тези проценти не дават 100% като се съберат!как ги пишете тези статии не зная, но изгеждат неправдоподобни така.Зелен, защо теслата не е спяомента в текста по продажбите, защото не си плаща ли?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още