IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Новата стратегия на VW ще намали уязвимостта на групата към глобални сътресения

Бордът на концерна приоритизира засилването на бизнеса в Китай, разрастването на софтуерните операции и управленската реорганизация, изтъква Херберт Дийс

20:33 | 20.04.22 г.
<p>
	Ръководителят на Volkswagen Херберт Дийс.&nbsp;<em>Снимка:&nbsp;Krisztian Bocsi/Bloomberg</em></p>

Ръководителят на Volkswagen Херберт Дийс. Снимка: Krisztian Bocsi/Bloomberg

Новият план на Volkswagen Group за растеж на автомобилния бизнес предвижда да се намали уязвимостта на групата към последиците от евентуални глобални сътресения, като прекъсванията във веригите на доставка и покачващите се цени на суровините, като се даде по-голяма власт на отделните регионални звена и марките, заяви главният изпълнителен директор Херберт Дийс, цитиран от Automotive News.

„Последните геополитически промени и засиленото обособяване на фракции разкриват нашата глобална уязвимост, особено по отношение на САЩ“, изтъква Дийс в публикация в LinkedIn. 

Той не уточнява кои политически събития има предвид. Автомобилните производители бяха силно засегнати от руската инвазия в Украйна, тъй като санкциите на Запада повишиха цените на енергията и суровините.

Войната породи опасения относно това как автомобилната индустрия ще процедира, ако ескалиращото напрежение с Китай доведе и до икономически мерки.

Миналата седмица Volkswagen предупреди, че се сблъсква с въздействието от нарастващите цени на суровините и проблемите при веригите на доставка. Доставките на групата са се свили с 37% през март на годишна база.

Недостигът на кабели, произвеждани в Украйна, забави пазарния дебют на електрическия кросоувър ID.5, който се очакваше да бъде пуснат в продажба през април, но в крайна сметка това беше отложено за май. Новите коронавирусни блокади в Китай също помрачиха местното производство на Volkswagen, където компанията се стреми да увеличи продажбите на електромобили.

Според Дийс бордът на директорите на Volkswagen приоритизира засилването на бизнеса в Китай, разрастването на софтуерните операции в лицето на Cariad и реорганизирането на управленската структура на концерна.

Китай представлява около 40 процента от продажбите на Volkswagen, но автомобилният производител изостава далеч от местните конкуренти на пазара на електрически превозни средства, след като през 2021 г. пропусна целта си да продаде от 80 000 до 100 000 електрически коли.

Дийс посочва, че групата ще представи повече подробности през следващите седмици за това как точно ще бъдат разпределени приоритети, докато Volkswagen се трансформира от класически производител на оригинално оборудване във вертикално интегрирана компания за мобилност.

„Нашите конкуренти вече не са ​​Mercedes-Benz, Toyota Motor Corp. или Stellantis, а Tesla, Foxconn, Apple, LG Electronics, Uber и др.“, изтъква Дийс.

В интервю за американската телевизия CBS от понеделник Дийс заяви, че компанията на Илон Мъск е „доста напред“ и продължава да расте бързо. По думите му американският концерн поема повече рискове, отколкото Volkswagen може да си позволи. „Сега той построи завод край Берлин. Мисля, че е много здравословно за нас да имаме такъв конкурент“, добавя ръководителят на Volkswagen.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:57 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още