IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Nissan залага на електромобилите с нова стратегия за близо 18 млрд. долара

Компанията ще представи 23 нови модела автомобили до фискалната 2030 г., включително 15 нови електрически превозни средства

12:23 | 29.11.21 г.
<p>
	<em>Снимки: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимки: Bloomberg L.P.

Япнският автомобилен производител Nissan Motor Co. ще инвестира 2 трилиона йени (17,6 млрд. долара) през следващите пет години, за да електрифицира голяма част от своята продуктова гама и да превърне електромобилите в стълб на своя дългосрочен растеж, съобщава Bloomberg.

Компанията ще представи 23 нови модела автомобили до фискалната 2030 г., включително 15 нови електрически превозни средства. Планът ѝ включва увеличаване на дела на електрическите коли от общите продажби до над 50% до края на десетилетието.

Nissan, който търси начини да се върне към печалба, след като отчете три поредни години на загуба, се стреми да използва своето ноу-хау, натрупано като един от първите участници на пазара на електромобили, като основа за бъдещ растеж. 

Базираният в Йокохама производител на автомобили беше един от първите участници на този пазар, пускайки първия в света масово произведен електромобил през 2010 г. – Nissan Leaf, който все още е един от най-продаваните електромобили в света, въпреки че през последните години бива изпреварен от моделите на Tesla Inc.

„Два трилиона йени е доста голяма сума, но ние вече сме инвестирали 1 трлн. йени до днес“, споделя главният изпълнителен директор Макото Учида в интервю за Bloomberg. Той отказа да уточни как компанията ще финансира инвестицията. „Уверен съм, че можем да направим тази бъдеща инвестиция, докато увеличаваме размера на самата компания“, изтъква Учида.

Общата сума на инвестициите на Nissan подчертава трудностите в опитите ѝ да остане силен играч „в надпреварата с електромобили, особено за компания с по-ниски маржове на печалба“, коментира Тацуо Йошида, анализатор в Bloomberg Intelligence.

Nissan увеличава амбициите си за електромобилите и обяви множество инвестиции, включително планове за изграждане на производствен хъб за 1,4 млрд. долара във Великобритания.

Автомобилният производител заяви в понеделник, че планира да увеличи допълнително своя глобален производствен капацитет за батерии до 130 гигаватчаса до фискалната 2030 г. и да пусне в продажба електромобил, оборудван с твърдотелна батерия до фискалната 2028 г.

„Имаме 10 години преднина пред конкурентите по отношение на електрификацията“, подчертава Учида по време на онлайн брифинг. „Ще използваме този опит“ и ще „ускорим трансформацията с допълнителни инвестиции“, посочва той.

Планираният завод за твърдотелни батерии ще бъде въведен в експлоатация в Йокохама около фискалната 2024 г. с цел да започне масово производство до около 2028 г. Според Nissan батериите от следващо поколение са от ключово значение за постигане на паритет на разходите между електромобилите и конвенционалните автомобили.

Дългоочакваният електрически SUV Ariya и други подобни модели ще започнат да появяват на все по-наситения пазар. През следващото десетилетие се очаква глобалните продажби на електромобили да нараснат до над 10 милиона броя годишно от около 1 милион превозни средства днес.

SUV SUV

Вторият по големина автомобилен производител в света Volkswagen AG инвестира агресивно в опит да измести Tesla като водещ производител на електромобили, докато други концерни като General Motors Co. и Honda Motor Co. са се ангажирали да електрифицират цялата си продуктова гама в рамките на следващите две десетилетия.

По географски признак Nissan планира да електрифицира повече от 75% от предлаганите модели в Европа, 55% от тези в Япония и 40% от автомобилите в Китай до фискалната 2026 г. Компанията също така планира делът на елекромобилите ѝ, продавани в САЩ, да достигне 40% от общите продажби в страната през фискалната 2030 г.

Новата стратегия на японския концерн за електрификация, наречена Nissan Ambition 2030, е стъпка отвъд средносрочния му план, обявен през 2020 г., когато компанията се сблъска с пазарни проблеми като остарялата гама и стимулите при продажбите, които ограничават възвръщаемостта.

Четиригодишният план включва свиване с около 300 милиарда йени на годишните фиксирани разходи, намаляване на производствения капацитет с около 20% и пускане на дузина нови модела.

Намаляването на разходите и по-високите маржове на печалбата от продажбите на автомобили помагат на концерна да компенсира по-малките производствени обеми. Nissan прогнозира оперативна печалба от 180 милиарда йени за сегашната фискална година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:26 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още