IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Лондон тества забрана за автомобили с двигатели с вътрешно горене

Паралелно с тестовата фаза за забранената зона, в центъра на Лондон ще се начислява нова такса за по-старите автомобили

10:40 | 23.08.18 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Знак за началото на т. нар.&nbsp;Congestion Charge Zone, в която се начисляват допълнителни такси.&nbsp;<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Знак за началото на т. нар. Congestion Charge Zone, в която се начисляват допълнителни такси. Снимка: Ройтерс

Британската столица Лондон възнамерява да анализира чрез ограничени тестове възможността за фактическа забрана за превозни средства с двигатели с вътрешно горене, заяви администрацията на финансовия район в британската столица пред Deutsche Presse Agentur.

В рамките на пилотния проект южната част на Moor Lane - сравнително малка улица, ще бъде затворена за превозни средства, които не са оборудвани с електрически или хибридни двигатели. Изпитателната фаза се очаква да започне през април 2019 г. Причината за този опит са високите емисии на отработени газове в тесните улични каньони на историческия център на Лондон.

Де факто забраната за чисти горивни двигатели може по-късно да бъде разширена до други части на Square Mile, както още се нарича градът. Резултатите от пилотния проект ще бъдат „внимателно проучени и ще бъдат използвани за изготвяне на бъдещи предложения за други райони", поясняват от администрацията. 

Паралелно с тестовата фаза за забранената зона, в центъра на Лондон ще се начислява нова такса за по-старите автомобили. „Зоната с ултра ниски емисии" е еднаква с тази за градските такси (Congestion Charge), но трябва да се заплаща допълнително. До октомври 2021 г. тази зона ще бъде разширена до почти цялата градска зона. Потребителите на превозни средства, които не отговарят на изискванията, ще трябва да заплатят такси от 12,50 паунда. на ден.

Таксата за задръстване (Congestion Charge) е 11,50 паунда. Тя се плаща от няколко години от всички шофьори, ако искат в работни дни да шофират в града между 7 ч. и 18 ч. Всички регистрационни номера на автомобилите се регистрират чрез камери за наблюдение, така че който не плати таксата, получава напомняне от местната администрация. За дизеловите автомобили има още една такса.

Борбата срещу замърсяването на въздуха е един от приоритетите на кмета Садик Хан. „Шокиращо е, че живеем в един град, в който въздухът е толкова замърсен, че много деца израстват с проблеми с дишането", казва лейбъристът. 438 училища в британската столица се намират на пътища, където нормите за замърсяване на ЕС редовно се превишават. 9 000 лондончани умират преждевременно всяка година заради дългосрочните проблеми, породени от замърсения въздух.

От избирането си на поста преди две години Хан стартира няколко инициативи. За по-старите таксита например има премия за бракуване в размер на до 5 хил. паунда. Всички двуетажни автобуси до 2019 г. трябва да са хибридни. Всички останали автобуси от градския транспорт трябва да имат водородно или електрическо задвижване до 2020 г.

Една стъпка напред е френската столица Париж. Там вече е планирана пълна забрана за автомобили с двигатели с вътрешно горене след 2030 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:00 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още