IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Китай затяга регулациите за търговията със зелени кредити в автомобилния сектор

Пекин ще пренасочи държавните субсидии, които предоставя за автомобилните концерни, към други индустрии като производството на полупроводници

14:11 | 20.04.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Електрическият модел на&nbsp;BAIC Group&nbsp;Arcfox Alpha-S. <em>Снимка:&nbsp;Qilai Shen/Bloomberg</em></p>

Електрическият модел на BAIC Group Arcfox Alpha-S. Снимка: Qilai Shen/Bloomberg

Промяната в политиката на китайското правителство засилва натиска върху автомобилните производители, които са принудени да ускорят разработването на нови екологични превозни средства или да купуват от конкуренти като лидера в сегмента Tesla Inc. и местните стартъпи зелени кредити.

Регулаторите затягат условията за търговия със зелени кредити за автомобилните компании, опитвайки се постепенно да прекратят субсидиите за местните производители, които се възползваха от програмите в продължение на десетилетие, пише Global Banking and Finance Review.

Системата за търговия с кредити предоставя на автомобилните концерни възможност да отговорят на условията за емисиите на парникови газове, без да разполагат с нужния екологичен автопарк, осигурявайки по този начин и допълнителни средства за компаниите, които произвеждат електрически превозни средства. Така концерните избягват санкции заради замърсяването на своите продукти.

Смяната в политиката на Пекин засяга и някои от водещите в света автомобилни производители с експозиция към китайския автомобилен пазар. 

Най-големият автомобилен концерн в Европа Volkswagen започна да отделя средства за закупуване на кредити в Китай през 2020 г., за да отговори на завишените изисквания относно емисиите. Производителят, който се стреми да измести Tesla от върха в сегмента на електрическите превозни средства, купува кредити от компанията на Илон Мъск за своето съвместно предприятие с FAW Group.

Предприятието FAW-Volkswagen, което успя да продаде 2,16 милиона автомобила през 2020 г., е най-големият купувач на зелени кредити в индустрията през 2019 г. заради фокуса си върху бензинови кросоувъри.

Китай разполага със система за екологично кредитиране за автомобилите от 2017 г., но едва през миналата година стандартите относно ефективността на гориво се затегнаха значително и много производители не успяха да отговорят на новите изисквания.

Дефицитът на кредити от 2020 г. донякъде се обяснява с по-слабите продажби на електрически автомобили в Китай, посочва анализаторът от Haitong International Шъ Джъ.

„Смятаме, че автомобилните производители с голям обем продажби на бензинови автомобили трябва да ускорят електрификацията“, изтъква Джъ.

И шестте основни държавни китайски автомобилни групи изпитват затруднения по отношение на по-строгите регулации, предупреди през януари председателят на концерна Changan Джу Хуажун.

Changan, който си партнира с американския производител Ford, е загубил по 4000 юана (611,86 долара) на автомобил, тъй като е трябвало да купува кредити или да продава нерентабилни електромобили, посочи Хуажун по време на конференция с представители на индустрията.

Промяна във фокуса

В актуализираните правила относно емисиите и ефективността на горивото регулаторните органи повишиха и стандартите за електрически автомобили, за да отговарят на изискванията за зелени кредити като енергийна ефективност. 

Политиците обмислят допълнително затягане на кредитната система, като се очаква още през тази година да въведат правила за търговските превозни средства, съобщават източници, запознати с дискусиите.

Инициаторите на промените са служители в китайското министерство на финансите, които искат да пренасочат държавното финансиране за автомобилните компании към други индустрии, като производството на полупроводници.

Субсидиите помогнаха на китайски производители на електромобили, включително на BYD и Nio Inc, да подобрят своите продукти и да увеличат продажбите. Китайските доставчици също бяха подкрепени. Contemporary Amperex Technology Co. (CATL) се превърна в един от най-големите производители на батерии в света, конкурирайки се с утвърдени играчи като Panasonic и LG Chem.

Пекин се надява, че кредитната система ще затвърди водещата роля на Китай при електрическите превозни средства, като търговията има за цел да насърчи автомобилните производители, които все още твърде мудно разработват електрически автомобили, както и да предостави финансова подкрепа на стартъпите.

Tesla е най-големият продавач на зелени кредити в Китай. Само през 2020 г. компанията отчита приходи от търговия с кредити в размер на 1,58 млрд. долара в глобален план.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:04 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още