IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как автомобилният бранш минава от металургичния в дигиталния си период

Хората в напредналите общества избират не само автомобила, а начина на притежанието му или дали да го притежават, твърди Калоян Желев

16:10 | 19.01.18 г.
Как автомобилният бранш минава от металургичния в дигиталния си период

Автомобилната индустрия преминава от своя металургичен исторически период в нов дигитално-информационен период. Чисто металургичната част на автомобила, неговата механика, която бе цел номер 1, все повече се превръща в носител на информационен продукт и в носител на услуга – транспорт. 

Това коментира пред Ивайло Лаков в „Светът е бизнес“ автомобилният експерт Калоян Желев.

„Хората в напредналите общества избират все повече автомобила си с оглед това от какъв транспорт имат нужда. Те избират не само автомобила, а начина на притежанието му или дали изобщо да ги притежават. Колата все повече се превръща от хардуер в услуга“, посочи той.

По думите на експерта младото поколение, т.нар. „милениуми“, вече не се вълнува от хардуера, дизайна и т.н., а от услугата „транспорт“, която колата предоставя от точка А до точка Б.

„Евентуално джаджите и свързаността в това превозно средство биха ги привлекли, биха им се сторили интересни, но нищо повече“, поясни той.

Същевременно обаче новите тенденции извеждат на дневен ред и множество неизвестни.

„Един от интересните феномени през 2017 г. беше опитът на всички автомобилни шефове да ни покажат, че гледат със спокойствие на бъдещето и имат представа как ще изглежда техният бизнес след 20, 30 или 50 години. Истината обаче е, че никой няма представа какво го очаква. Това е една относително стара индустрия, функционирала през 3 различни века, а това, което коментираме, е явление от последните десетина години“, отбеляза Желев

По думите му става дума за един много малък исторически период, а „автомобилният кораб е голям и тежък и променя курса си сравнително бавно. Това е голямо предизвикателство“. 

Автономните автомобили няма да завладеят бранша в следващите 20 години, дори по чисто физиологични причини. В момента хората не са в състояние да седнат на задната седалка на автомобила си и да гледат в смартфона в реално време как колата сама ги транспортира. 

Вижте целия разговор във видео материала!

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:13 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още