IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Жени създадоха Volvo за жени

Представителките на нежния пол дават отговор на въпроса как трябва да изглежда идеалният женски автомобил

15:45 | 15.04.18 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Мъжете, които създават автомобили, много трудно могат да разберат срещуположния пол. Това признават дори в копания като Volvo, където логиката и рационалността никога не се оставяли място за сексизъм.  За да създадат идеалния женски автомобил, шведите просто привличат цял екип от дами, а крайният резултат от тяхната работа е концептуалният Volvo YCC, съобщава Automedia.bg.

Автосалонът в Женева традиционно се провежда в началото на март и неизменно съвпада с Международния ден на жената. За повечето производители това е стечение на обстоятелствата, но във Volvo решават да се възползват от този факт през 2004 г. Три години по-рано инженерите на компанията си задават въпроса „Как трябва да изглежда идеалният женски автомобил?”. И след като не успяват да намерят отговор, се обръщат към представителки на нежния пол, които сформират отбор от талантливи инженери и дизайнери.

„Отборът мечта” е напълно готов през октомври 2001 г., като шефовете на Volvo му дават пълна свобода на действие. Задачата е максимално проста – направете автомобил, който изцяло да отговаря на желаниета на жените, на техните настроения и на анатомичните им особености.

Резултатът от труда на Мари Видел Кристиансен, Ева-Лиза Андерсон, Елен Холмберг, Мари Угли, Камила Палмерц, Синтия Чарвик, Ана Розен, Лена Екелунд и Татяяна Бутович-Тем е готов в началото на 2004 г. Автомобилът получава името Volvo YCC, в което YCC се превежда като Your Concept Car – „Твоят концептуален автомобил”.

Премиерата на машината е именно на автосалона в Женева. Всъщост YCC представлява компактно купе с 4 места и футуристичен дизайн. Задната врата се отваря заедно със стъклото, което формално превръща колата в хечбек. С това обаче „традиционните” решения приключват, тъй като всичко е подчинено на това какъв искат да видят своя автомобил повечето дами.

Да вземем, например, капака – такъв в случая липсва. Целият преден панел се сваля, като това може да стане единствено на специален стенд в сервиза, разполагащ с необходимото оборудване. Под този панел е поставен хибридният силов агрегат, който също е направен според разбиранията на жените и се състои от комбинация от 3-литров мотор с 5 цилиндъра и електродвигател. Мощността му е 218 к.с.

Двигателят с вътрешно горене е така проектиран, че се нуждае от смяна на масло чак след 50 000 км пробег. Агрегатът разполага и със специална система, която предупреждава шофьора кога е настъпил моментът за смяна на маслото и подава сигнал до сервиза, който да очаква посещение. Същото важи и за спирачните накладки.

Изобщо автомобилът е направен с цел максимално удобство. Гумите, разбира се, са с технология runflat, а каросерията е покрита със специално фолио, което отблъсква мръсотията. Пози този начин се запазват блясъкът и чистотата на превозното средство.

Не по-малко интересен е и интериорът. Достъпът до салона става през врати, тип „крила на чайка”, които се отварят дистанционно. Така жената може да влезе без проблем в автомобила, дори ако ръцете й са заети. Самият салон е подчинен изцяло на максималния комфорт и практичността.

Има, разбира се, и особености, предназначени изцяло за дамите. В подглавниците има специални отвори за косата на шофьорката, а някои от елементите в салона могат да се свалят и да се сменят в зависимост от настроението. Управлението на ръчната спирачка и на автоматичната скоростна кутия са поставени на волана, като идеята е, че няма да пречат на жената, ако тя реши да се обърне и да види как е детето, седящо отзад.

Volvo YCC така и не стига до серийно производство, но и шведите никога не са има идея за подобно нещо. Концептът просто дава представа за това какво очакват жените от автомобилите. И, ако се замисим, голяма част от идеите, реализирани в концепта, вече се използват масово в наши дни.

Например, YCC има система за автоматично паркиране, с каквато разполагат много марки. Селекторът на автоматичната скоростна кутия е поставен на волана – нещо, което също вече е факт. Затова може би е време на „отбора-мечта” на Volvo да се повери разработката на нов автомобил, които също да покаже нещо ново?

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:10 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още