IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

И Bosch е участвал в заговора на германските автоконцерни

Произвдителят е помогнал да се изгради „дозировъчна стратегия“ за AdBlue

16:36 | 28.07.17 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Базираният в Щутгарт производител на електроника Bosch изглежда е участвал в договорката на петте германски автомобилостроителни компании, които са съгласували действията си по производството, цената и доставката на части за автомобили, пише Spiegel.

В антикартелното ведомство в Бон през миналата седмица е постъпил още един писмен документ от VW с детайли за възможни договорки между петте производителя Volkswagen, BMW, Daimler, Porsche и Audi. В документа VW е документирала нови случаи, според които може да се е стигнало до нарушаване на законите за конкуренцията.  В документите за първи път се появява и името на Bosch.

Според медията представители на концерна са участвали в тайни преговори, на които са предложили на автомобилните концерни бързо и изгодно решение на проблемите, свързани с изчистването на преработените газове при дизеловите автомобили. 

Името на компанията се споменава в документите, описващи случаи на нарушения на правилата на конкуренцията, които миналата седмица Volkswagen е изпратила на антимонополната служба.

Твърди се, че Bosch е помогнал да се изгради „дозировъчна стратегия“ за AdBlue - разтвора на урея, ползван за намаляване на вредните емисии от дизелите. Това е доста неприятен момент за компанията, тъй като една по-спестовна дозировка може да доведе до това да се пречиства по-малко въглероден диоксид или пък софтуер да включва пречистването само в случаите, когато автомобилът се тества.

След среща на мениджъри на Daimler, BMW, Audi, Volkswagen и Bosch на 19 октомври 2006 г. един мениджър на VW е заявил: „Всички искаме ограничаване на впръскването на AdBlue заради ограничения размер на резервоара. Никой обаче не иска да каже на властите (CARB, EPA) истинската причина за това ограничаване“. Агенциите California Air Resources Board и агенцията за защита на околна среда на САЩ (Environmental Protection Agency-EPA) са ведомствата в САЩ, който девет години по-късно разкриха дизеловия скандал и обвиниха в измама Volkswagen, Audi и Porsche.

Както пише още списанието, автомобилните концерни са се опитали и да се наговорят за обща стратегия по отношение на преработването на вредните газове за корейския пазар, след като местните власти са проявили подозрения спрямо някои модели на Mercedes. По този начин производителите са искали да попречат на корейските власти да въведат свои собствени тестове и процедури за одобрение, защото германските дизелови превозни средства били далеч от местните изисквания. Нито една от компаниите не коментира темата в детайли. BMW заяви, че не всеки обмен на информация между компании, намиращи се в конкуренция, е недопустим, а Bosch казва, че дружеството не е известено за процесите. 

Електронното издание на списание Spiegel информира през миналата седмица, че от 90-те години на миналия век петте германски автомобилостроителни компании са съгласували действията си в областта на технологиите, цените, доставчиците и дори във връзка с монтиране на механизми за пречистване на отработените газове при дизелови модели.

Според медията за целия период са били проведени около 60 работни срещи, в които са участвали над 200 служители на концерните. Целта на производителите е била да намалят до минимум конкуренцията помежду си. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:53 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

1
rate up comment 0 rate down comment 3
fri
преди 6 години
Това е много важна новина, която ще окаже голямо влияние на пазарите.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още