IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Hyundai влага близо 80 млрд. долара в разширяване на своя световен пазарен дял

Компанията инвестира над 16 млрд. долара в разработка на електромобили

09:57 | 02.03.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

Южнокорейският автомобилен концерн Hyundai Motor Co. планира да инвестира около 95,5 трлн. вона (79,21 млрд. долара) до 2030 г., включително 19,4 трлн. вона (16,3 млрд. долара) в разработването на електрически превозни средства, съобщава Ройтерс.

В края на 2020 г. групата, която заедно с Kia Corp. е сред 10-те най-големи автомобилни компании в света по размер на продажбите, заяви, че цели да увеличи своя световен пазарен дял при електромобилите от 8% на 10% до 2040 г. 

През януари Hyundai и Kia прогнозираха 12,1-процентен скок на техните комбинирани световни продажби за 2022 г., след като за миналата година продажбите им се понижиха с близо 4 на сто спрямо целта от 6,92 млн. превозни средства заради недостига на полупроводници.

Маржът на оперативната печалба на концерна за 2021 г. достига 5,7%, докато консолидираната нетна печалба се понижи с 57 на сто до 546 млрд. вона. Приходите от продажби обаче нарастват с 6,1% до 31 трлн. вона, надминавайки леко пазарните очаквания благодарение на понижената стойност на вона и продуктите  с добавена стойност.

Hyundai очаква да продаде 4,32 млн. превозни средства тази година, като се стреми да увеличи продажбите на нискоемисионни автомобили с 30 на сто. Техният дял трябва да нарасне до 40% от общите продажби на концерна в Европа срещу 32% през 2021 г.

Ким Пьонг-мо, анализатор в южнокорейската DB Financial Investment, заяви, че възстановяването на производството на Hyundai до обичайните нива може да бъде отложено до края на годината, тъй като има шанс разработчици на чипове като Taiwan Semiconductor Manufacturing Co. да повишат цените на своите продукти.

Конкурентът на Hyundai в Европа Stellantis обяви във вторник (1 март), че си е поставил за цел да удвои приходите си до 300 млрд. евро до 2030 г. и да поддържа високи маржове на печалбата, докато дава тласък на представянето на електрически версии на автомобилите си - печелившите SUV модели на Jeep и пикапите RAM. Четвъртият по големина производител на автомобили в света заяви, че цели да има 75 модела електрически автомобили на батерии на пазара и да продава 5 млн. електрически модела годишно до 2030 г. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:17 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още