IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Hyundai отчита 57% ръст на печалбата, подкрепен от търсенето на премиум модели

Приходите на автомобилния производител от Южна Корея нарастват през четвъртото тримесечие с 5% до над 29 трлн. вона

09:41 | 26.01.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Южнокорейският автомобилен концерн Hyundai Motor Co отчете 57-процентен ръст на печалбата за четвъртото тримесечие, подкрепен от силното търсене на своите SUV модели с висок марж и луксозните автомобили на звеното Genesis, съобщава Ройтерс. Компанията прогнозира, че продажбите ѝ през тази година ще се увеличат значително на основните пазари в Китай и Северна Америка.

Нетната печалба на Hyundai за четвъртото тримесечие достига 1,3 трлн. вона (1,18 млрд. долара), като компанията не успя да отговори на очакванията на анализаторите в това отношение, които прогнозираха печалба в размер на 1,5 трлн. вона, става ясно от данни на Refinitiv. Вонът поскъпна с около 7% спрямо долара през последните три месеца на 2020 г., като по-силната южнокорейска валута подкопава стойността на продажбите отвъд граница. 

Hyundai, който заедно със свързаната с него автомобилна компания Kia Corp., е сред 10-те най-големи автомобилни производители в света, заяви във вторник, че приходите му за четвъртото тримесечие са нараснали с 5% до 29,2 трлн. вона.

„Hyundai имаше добро четвърто тримесечие, особено в Съединените щати, където автомобилите с по-високи средни цени, като SUV моделите, се радваха на нарастващо търсене, тъй като потребителите избягват обществения транспорт заради COVID-19, а цените на бензина остават ниски“, коментира Лий Хан-джун, анализатор в KTB Investment & Securities.

Hyundai отчете солидно търсене на своите автомобили в рамките на миналата година на развиващите се пазари като Индия въпреки пандемията.

Търсенето на превозни средства от компании за коли под наем, които купуват на едро, обаче все още остава слабо, твърдят анализатори, въпреки че продажбите на луксозните модели на концерна продължават да поддържат стабилен темп.

Hyundai заяви, че очаква да продаде 562 000 автомобила в Китай, най-големият автомобилен пазар в света, през 2021 г. и прогнозира, че продажбите в Северна Америка ще скочат с 12% до 909 000 автомобила.

Производителят вече е започнал постепенната трансформация на своята продуктова база с фокус върху електрическите превозни средства, като обяви, че ще представи своя платформа за изграждане на електромобили в началото на 2021 г. и ще използва и създадени от него батерии, за да намали времето за производство и разходите.

Анализаторите очакват нов ръст на продажбите на електромобили през тази година въпреки глобалната сервизна акция, свързана с модела Kona Electric.

Акциите на Hyundai поевтиняват с около 3% в края на редовната търговия на борсата в Сеул.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:10 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още