IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Bosch разработва нова система start-stop

Технологията „гаси” мотора и при движение по инерция

17:48 | 23.12.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Снимка: Bosch</p>

Снимка: Bosch

Компанията Bosch работи върху система start-stop от ново поколение. Както съобщава изданието Daily Fusion, нейната основна разлика от досегашните е, че ще „гаси” мотора и при движение по инерция.

Това става възможно, когато електронната система прецени, че условията на пътя и скоростта на автомобила са напълно достатъчни, за може той да продължи да се движи без да се забавя. Тогава технологията ще „гаси” двигателя до момента, в който шофьорът натисне педала на газта.

Инженерите на Bosch са провели стотици изпитания, които показват, че средно през 30% от времето двигателят на автомобила работи напразно. Това означава, че се губи и сериозно количество гориво. Що се касае до реалните пътни условия, новото поколение на системата start-stop ще позволява на водачите да пестят около 10% от горивото.

В технически план новата система ще се нуждае от разширяване на програмното обезпечение от страна на компютър, както и от няколко допълнителни датчика. Конструктивно тя няма да се различава от настоящата, което означава, че ще може да бъде поставена без проблем във всеки автомобил. Технологията ще позволи и намаляване на изхвърлените вредни емисии СО2 с около 30 %.

Освен това в Bosch работят и върху нова механична скоростна кутия, която в задръстване ще може да работи и като автоматик. Инженерите на компанията са разработили механизъм - eClutch, който изцяло се управлява от електроника. При него за движението на дисковете на съединителя отговаря електронен блок. Когато получи сигнал от педала, системата сама определя усилието, с което да превключи скоростите максимално меко и плавно.

Технологията работи така, че дори при небрежно превключване на предавките, не позволява на автомобила да загасне. При задръстване водачът дори не трябва да натиска съединителя за да премине на първа скорост. Това обаче не се отнася за преминаване на по-висока от първа предавка, тъй като системата не може да прецени, кога това е нужно.

Още любопитни статии с автомобилна тематика - вижте в Automedia.bg

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:30 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още