IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Bosch: Европа трябва да премахне зависимостта си от Азия при чиповете и батериите

Автомобилната индустрия вече започва да търси начини да наложи контрол над елементи от веригите на доставка, изтъква председателят на концерна Франц Ференбах

11:11 | 13.12.21 г. 5
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

Автомобилният сектор на Европа е станал твърде зависим от Азия и други региони за жизненоважни компоненти като полупроводници и батерийни клетки, заяви пред германския вестник Frankfurter Allgemeine Zeitung председателят на надзорния съвет на Robert Bosch Франц Ференбах.

Автомобилните чипове и клетките за батерии се превърнаха в двата най-важни компонента в ерата на електрическите и автономни превозни средства, принуждавайки европейските автомобилни производители да разчитат на азиатските доставчици, докато местната индустрия бавно изгражда капацитет. 

„Да, станахме твърде зависими от други региони, така че е необходима промяна в курса“, заяви Ференбах. „Това обаче не е по вина на политиците, а е свързано с оптимизирането на разходите във веригите на доставка“, изтъкна той.

Според него автомобилната индустрия започва да търси начини да наложи контрол над елементи от веригите на доставки, като добива на суровини и изграждането на батерийни клетки.

Ференбах ще се оттегли като председател на Bosch в края на годината след близо 47 години стаж в компанията.

Германските автомобилни производители вече представиха своите планове за налагане на контрол над доставките, включително лидерът на пазара Volkswagen, който планира да изгради шест големи фабрики за клетки с партньори в Европа до 2030 г.

Глобалният недостиг на автомобилни чипове подчертава проблема със силната зависимост на Европа от Азия, карайки Европейския съюз (ЕС) да стартира програми за субсидиране, за да привлече редица производители на чипове от други региони на света.

През тази година Bosch откри завод за чипове в Германия на стойност 1 млрд. евро, най-голямата му инвестиция до момента, тъй като се стреми да осигури компоненти за вълната от електрически и автономни коли.

Компанията е заделила повече от 400 млн. евро за инвестиции в производството на чипове в Германия и Малайзия през следващата година, като по-голямата част от бюджета ѝ ще бъде насочен към разширяване капацитета на откритата през юни фабрика в Дрезден, където се произвеждат 300-милиметрови пластини.

В същото време Bosch разчита на подизпълнители, които да покрият част от производството на чиповете и сензорите, които тя доставя на автомобилните концерни, споделя Денер. Като доставчик компанията изпитва затруднения относно проблемите по веригите на доставка през последните месеци.

Bosch е класиран на първо място в класацията на Automotive News Europe на 100-те най-големи автомобилни доставчици в света по пазарен дял, като приходите от продажби на компанията за 2019 г. възлизат на 46,56 млрд. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:57 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

5
rate up comment 1 rate down comment 0
aldy
преди 2 години
Зелчо, с един резервоар бензин извън града изминавам около 1100 км., ако не карам с 200 км/ч.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 1 rate down comment 0
aldy
преди 2 години
Некой некъде е прайл сметка, кайш? Та затова се набутаха с високите цени на енергоносителите? Значи така са решили? Да плащат по $100 и нагоре за барел нефт, по $1100 за 1000 м3 газ и по $200 и нагоре за тон въглища? А колко стана електроевергията в долари за мегаватчас? Няма значение. Да стоят на студено, както миналата зима в Тексас и да нямат дори вода за пиене? Брех да му се не види! Страшни умници. Да не са ти в къщата.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 2 rate down comment 0
дядя Вова
преди 2 години
Европа трябва да премахне зависимостта си от Азия при чиповете и батериите >> Тооооо и комунизма трябваше да дойде (за който помни)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 0 rate down comment 6
zelka007
преди 2 години
а пък латерни като теб не спирад да ривът ... не че имат кола , ама да си ривът ... щот са ревльовци по природа , имат дарба , да ривът ... за всичко и от всички ... някой някъде е правил сметката вече , колко коли по колко киловата ще се зареждат ежедневно . предполагам сън не те фаща от това . спи спокойно , има я сметката и излиза , нищо особено ... само дето ще ни е по-чистичко . и силно се надявам , ще намалее ландъркането напред-назад на разни неделни шофьорчета точно поради споменатото от теб , ограничен пробег на достъпните електрички от нисък клас ... силно поскъпване на токът за зареждане от публична зарядна инфраструктура също се надявам да има ... така ще се ограничат още повече безсмислените припкания напред-назад ... всеки ще си прави добре сметката преди да предприема каквото и да е безцелно помотване ... чисто любопитство , знаеш ли колко струва обикновенно резервоар от червено до горе на среден клас кола ... и колко можеш да караш градско и извън градско с него ... ?! ... реторичен въпрос латерничке , не знаеш ... :))) ... по безсмислицата която си надраскал е очевадно ... :))) ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 6 rate down comment 1
aldy
преди 2 години
Пак навиват латерната за електромобилите. При положение, че сега едва свързват двата края с ветрениците и фотките, какво ще стане, ако всичко премине на електротяга? Някой направил ли си е труда да сметне колко коли по колко киловата трябва ежедневно да се зареждат? Преди стотина години електромобилите са били преобладаващите. Защо загубиха съревнованието с ДВГ? Скъпи, с ограничен пробег и бавно зареждане. Сега да не е по-различно? На бензиностанцията зареждам пълен резервоар за минути и мога да мина 1000 км. С електрокара зареждам 1 час и мога да мина най-много 400 км. Промяната на тези параметри води до силно поскъпване. Тогава автомобилът става разкош, а не средство за придвижване.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още