IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Намалелият апетит за шоколад заради COVID сви печалбата на Lindt

За първата половина на годината компанията отчита спад на органичната печалба от 8,1% до 1,53 млрд. швейцарски франка

12:48 | 21.07.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Stephen Kelly/Bloomberg</em></p>

Снимка: Stephen Kelly/Bloomberg

Производителят на шоколадови изделия Lindt & Spruengli заяви, че очаква органичните продажби да отбележат спад от 5-7% през тази година, преди да се възстановят през следващата. Затварянето на магазини заради коронавирусната пандемия се отрази и на швейцарската компания, нанасяйки удар по продажбите и печалбата за първото полугодие на 2020 г., съобщава Ройтерс.

Производителите се борят с намаленото търсене, тъй като повечето потребители са фокусирани върху набавяне на основни провизии, а не толкова върху по-импулсивни покупки.

„Очакваме органичните продажби през пълната финансова година да бъдат с около 5-7% по-ниски спрямо 2019 г.“, заяви в изявление производителят на шоколадовите бонбони Lindor. Той очаква марж на оперативната печалба от около 10%.

Компанията поясни още, че прогнозата е базирана на предположението, че няма да има други мащабни блокади, а продажбите по коледните празници ще са сходни с миналогодишните.

За първата половина на годината Lindt отчита спад на органичната печалба от 8,1% до 1,53 млрд. швейцарски франка (1,29 млрд. паунда). Нетната печалба пък намалява до 19,7 млн. франка от 88,1 млн. франка за същия период на миналата година, заявиха от Lindt & Spruengli.

Продажбите се оказаха особено силно засегнати от ограничаването на търговията на дребно и временното затваряне на около 500 магазина на компанията около Великден – пиков сезон за продажбите й.

Въпреки това групата потвърди средно- до дългосрочната си цел за ръст на органичните продажби от 5-7% на година и заяви, че този диапазон би могъл да бъде надминат догодина заради ефекта на наваксването.

Оперативната печалба би трябвало да се върне на нивото от около 15% през 2022-2023 г. Оперативният марж от своя страна би трябвало да се възстанови с до 20-40 базисни пункта на година в средносрочен до дългосрочен план, заяви компанията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:03 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още