IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Lego набира все по-голяма популярност в Китай

Компанията отдава скорошните си успехи и на стоящите у дома семейства по време на пандемията

12:23 | 10.03.21 г.
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Chris Ratcliffe/Bloomberg</em></p>

Снимка: Chris Ratcliffe/Bloomberg

Няма съмнение, че марката Lego спечели от факта, че хората прекарват повече време у дома по време на пандемията, но компанията развива успешно бизнеса си и в Китай, пише CNBC.

Lego обяви, че продажбите ѝ са скочили с 21% през миналата година в резултат на по-широката продуктова гама, инвестициите в онлайн търговия, които се отплащат, и засилването на растежа в Китай.

„Това е резултат на огромни усилия за цялата организация, особено като се имат предвид всички неща, с които трябваше да се справим през годината“, коментира главният изпълнителен директор Нийлс Кристиансен.

Заради пандемията Lego беше принудена да затвори производствените си звена в Мексико и Китай, временно да спре работа в някои от обектите си за търговия на дребно, а разходите ѝ за дистрибуция нараснаха, след като доставките станаха по-скъпи.

Въпреки тези предизвикателства частният производител на играчки отчете годишни приходи, които надминаха сумата от 43,7 млрд. датски крони, или около 6,99 млрд. долара, което е с 13% повече спрямо 2019 г.

„Нашите проучвания показват, че повече семейства строят заедно“, коментира изпълнителният директор.

Въпреки че пандемията може да е насърчила потребителите да купуват повече конструктори Lego, за да прекарват времето си в развлечения по време на блокадите, Кристиансен твърди, че това не е единствената причина, поради която продажбите са били силни през годината. Компанията се радва на успехите от своите инвестиции в онлайн търговия и навлизането си на нови пазари.

Броят на посещенията в Lego.com през миналата година е бил двойно по-голям спрямо този през предходната година, след като много от физическите магазини на компанията трябваше временно да затворят врати. Клиентите вече бяха започнали да се насочват към онлайн пазаруването, но коронавирусната пандемия ускори тенденцията и вероятно няма да има връщане назад.

Lego засилва привличането на кадри за своя дигитален и технологичен екип, твърди Кристиансен. Компанията иска да може да разработва продукти с по-бърз темп и да създава платформи, които да включват съдържание на Lego.

И все пак традиционните магазини остават ключова част от стратегията на компанията. През последните години производителят на играчки се насочи към китайския пазар, където отвори десетки физически магазини.

Въпреки че Lego е част от културата в други региони като Великобритания и Съединените щати, родителите в Китай не са израснали с прочутите конструктори. Въпреки това откриването на места, които децата могат да посетят и да опитат на място конструкторите, насърчи продажбите в азиатската страна.

През 2020 г. Lego отвори 134 търговски обекта, 91 от които в Китай. В момента компанията разполага с 679 брандирани с логото на Lego магазина в глобален мащаб и планира да добави още 120, включително 80 в Китай. Целта ѝ е да има около 300 Lego магазина в Китай до края на 2021 г.

Китай вече е един от най-големите пазари на компанията, като през миналата година записа двуцифрен ръст там.

Кристиансен отбелязва, че запазването на силния растеж от 2020 г. няма да бъде лесно, но компанията е добре позиционирана, за да продължи да бъде доминираща сила в глобалната индустрия за играчки.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:46 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още