IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Коронавирусът удари бизнеса на приложенията за доставка на храна

Основните компании в индустрията отчитат значителен спад в потреблението през март

12:50 | 02.05.20 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Снимка: gettyimages</p>

Снимка: gettyimages

Поставянето на милиони хора в домашна изолация по целия свят заради коронавируса трябваше да бъде перфектната рецепта за успех за разрастващия се онлайн пазар за доставка на храна.

Някои от най-големите играчи в света обаче, включително Uber Eats и Just Eat, която е в процедура по сливане с Takeaway.com, получиха двоен удар. Доставчиците на ресторантите трябваше да спрат дейността си, а с повече време у дома изглежда много хора са започнали да приготвят храната си сами, информира Ройтерс.

Въпреки че много ресторанти преминаха към предлагане на доставки по домовете, което увеличи притока на нови потребители към приложенията за поръчване на храна, данните от SimilarWeb, проследяващи изтеглянията и използването на приложения за смартфони и уебсайтове сред ключови европейски пазари, отчитат забавяне на тези дейности в цяла Европа.

Във Франция, Испания и Великобритания Just Eat и Uber Eats са регистрирали спад при среднодневните си потребители, вариращ от 2% до 23% през март в сравнение със средните стойности за януари и февруари. Deliveroo също отбелязва спад в употребата си във Франция и Испания, но постига минимално увеличение в Обединеното кралство, показват данните.

Данните са в рязък контраст с двуцифреното увеличение в процентно изражение на доставките на хранителни стоки в периода на презапасяване преди налагането на блокадите.

Преди вируса се очакваше индустрията с около 16,5 милиарда долара приходи само в Европа да нараства с 10% годишно през следващото десетилетие, според Statista.

Азия и Америка

Takeaway.com отчита ранни признаци за повишаване на търсенето в Азия след забавянето в ранните етапи на блокадите там. "Азия влезе в блокадите първа и признаци за възстановяване се появяват първо там", заяви говорител на компанията.

Китайската услуга за доставка на храна Meituan Dianping посочи, че очаква загуба за първото тримесечие на годината заради спада в поръчките.

Последна актуализация: 20:48 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още