IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Covid-19 сви продажбите на бира в заведенията в България с 32% през 2020 г.

Продажбите на т. нар. топъл пазар обаче се свиват само с 1%, показват данни на Euromonitor International

17:07 | 04.08.21 г.
<p>
	<em>Снимка: БГНЕС</em></p>

Снимка: БГНЕС

Социалното дистанциране, затварянето на търговски обекти, включително на хотели, ресторанти и кафенета, както и цялостният финансов натиск върху потребителите се отрази негативно върху търсенето на бира през 2020 г. Това се посочва в доклад за България на базираната в Лондон компания за пазарни проучвания Euromonitor International. 

Според данните през изминалата година заради въздействието на COVID-19 обемът на продажбите на бира в хотели, ресторанти, барове и други заведения намаляват с 32% спрямо 2019 г., докато продажбите на т. нар. топъл пазар (обектите, откъдето напитките се купуват, за да се консумират вкъщи - супермаркети, магазини за хранителни стоки и др.), се свиват с 1%.

„Пандемията от COVID-19 опустоши българската туристическа индустрия, а социалното дистанциране и нежеланието на хората да се срещат извън дома оказа огромно влияние върху поведението на местните потребители през 2020 г., което драстично сви продажбите на бира в хода на годината“, посочват от Euromonitor International.

Оттам посочват, че все пак търговията на топлия пазар е била малко по-устойчива, тъй като пазарът леко се е преместил в тази зона. Причината е, че след затварянето на много обекти от сектора на ХОРЕКА или използването им само с външни маси, много хора са предпочели да консумират бирата си вкъщи.

бира бира

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:34 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още