IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

„Спайдър-мен“ - ключът към 32-процентния ръст на печалбата на Sony

Компанията повиши прогнозата за годишната си печалба благодарение на доброто си представяне

10:13 | 02.02.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Toru Hanai/Bloomberg</em></p>

Снимка: Toru Hanai/Bloomberg

Японският гигант Sony Group отчете 32% ръст на тримесечната оперативна печалба, която надмина очакванията на анализаторите, след като резултатите на едно от звената ѝ скочиха благодарение на успеха на „Спайдър-мен: Няма път към дома“, предава Ройтерс.

Оперативната печалба е достигнала 465,2 млрд. йени (4,05 млрд. долара) за трите месеца до 31 декември. За сравнение средната прогноза за печалбата, дадена от деветима анализатори, анкетирани от Refinitiv, беше за 351,6 млрд. йени.

Sony повиши прогнозата за годишната си печалба до 1,2 трлн. йени от 1,04 трлн. йени. Показателят също е по-висок от сумата от 1,09 трлн. йени, колкото очакват 24 анализатори.

Конгломератът, който оперира в различни области като развлеченията, сензорите и финансовите услуги, се насочи към IFRS счетоводните стандарти за текущата фискална година, след като преди ползваше американските GAAP.

Печалбата на подразделението за визуално съдържание на Sony е нараснала над седем пъти до 149,4 млрд. йени, докато приходите да се увеличили повече от два пъти. Приходите на това подразделение бяха подкрепени и от добрия прием на лентата „Венъм 2: Време е за Карнидж“, както и от лицензиране на ситкома „Зайнфелд“.

Приходите от продажби на бизнеса с мобилни игри GSN Games също са дали тласък на печалбата на Sony.

Компанията печели от силното търсене на игровата конзола PlayStation 5, която беше пусната на пазара през ноември 2020 г. Недостигът на чипове обаче означава, че не успява да произведе достатъчно конзоли, за да отговори на търсенето.

Sony заяви, че е продала 3,9 млн. бройки PS5 през третото ѝ тримесечие, което обхваща и празничното пазаруване. С това общо продадените бройки от хардуера са 17,3 млн.

Миналата година групата сподели, че ще похарчи 2 трлн. йени за стратегически инвестиции в рамките на три години, включително за да увеличи броя на абонатите на гейминг и развлекателните си услуги, докато орязва бизнеса си с потребителска електроника.

По-рано през седмицата компанията обяви, че ще придобие Bungie – разработчикът на играта „Halo”, за 3,6 млрд. долара. Това се случи, след като производителят на конзолата Xbox Microsoft миналия месец купи разработчика на „Call of Duty“ – Activision Blizzard, за 69 млрд. долара.

Японската компания за потребителски технологии може да се насочи към електромобилите. Главният изпълнителен директор Кеничиро Йошида представи нов прототип на електромобил и на CES в Лас Вегас по-рано тази година разкри, че Sony създава бизнес, занимаващ се с мобилност.

Нарастващото търсене на електрически превозни средства привлича нови играчи на автомобилния пазар. Sony иска да изгради бизнес, който ще трансформира колите от машини за транспорт в места за развлечение. Гигантът заяви, че ще избере нови партньори за проекта си на база на технологиите, които могат да предоставят.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:28 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още