IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Netflix увеличава цените на услугата си в САЩ

Компанията е уверена, че потребителите са склонни да платят повече за нейния каталог по време на пандемията

14:21 | 30.10.20 г.
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Gabby Jones/Bloomberg</em></p>

Снимка: Gabby Jones/Bloomberg

Netflix повиши цената на най-популярния си план в САЩ за втори път в рамките на две години, залагайки, че потребителите са склонни да платят повече за голям каталог от филми и сериали, докато пандемията се разраства, пише Bloomberg.

Най-голямата видео стрийминг услуга в света увеличава цената на основния си абонамент на вътрешния си пазар с 1 долар до 14 долара на месец. Той включва гледането на Full HD. Цената за 4K резолюция е скочила с 2 долара до 18 долара. Най-евтиният план остава 9 долара.

Цената на акциите на Netflix нарасна с 5,7% в резултат на новините и завърши борсовата сесия в четвъртък с 3,7% нагоре до 504,21 долара. От началото на годината цената е скочила с 56 на сто.

Увеличението влиза в сила веднага за новите потребители. Вече натрупаната база от над 65 млн. американски абонати ще се сблъска с промените в следващите два месеца.

„Обновяваме нашите цени, така че да можем да продължим да предлагаме по-голямо разнообразие от сериали и филми“, обяви компанията. „Както винаги, предлагаме различни планове, така че хората да изберат цена, която пасва най-добре на бюджета им“.

В миналото повишаването на цените на плановете на Netflix е водило до забавяне на ръста на броя нови абонати, особено на по-зрелия пазар в САЩ. Но при обявяването на финансовия отчет миналата седмица главният оперативен директор Грег Питърс заяви, че компанията вярва, че може да увеличи цените, като се има предвид огромният обем оригинални и популярни шоута, които продуцира.

Скокът на цените при една сложна икономическа обстановка не е лишен от риск, поради което Netflix реши да не променя най-евтиния си план, насочен към най-ценово ориентираните потребители.

Spotify Technology, най-голямата музикална стрийминг услуга, вчера преживя спад на цената на акциите, след като отчете приходи от абонаментната си услуга, които не успяха да отговорят на очакванията. Компанията заяви, че увеличаването на цените на някои чуждестранни пазари е повлияло на представянето.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:17 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още