IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Netflix и HBO са против споделянето на пароли при платените стрийминг услуги

Програмистите и дистрибуторите на кабелна телевизия обмислят как да противодействат на заемането на данни за идентификация от приятели и роднини

21:15 | 08.11.19 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Източник: Getty</em></p>

Източник: Getty

Коалиция, която включва Netflix, HBO и други гиганти в телевизионната индустрия, увеличават усилията си в борбата със споделянето на пароли, тъй като тази практика може да причини на компаниите загуба на приходи за милиарди долари всяка година.

Програмистите и дистрибуторите на кабелна телевизия обмислят редица тактики, за да противодействат на хората, които заемат данни за идентификация от приятели и роднини за достъп до програми, без да плащат за тях. Според запознати източници възможните мерки могат да включват изискване клиентите да променят периодично паролите си или да въвеждат текстови кодове, които ще получават на телефоните си, за да продължат да гледат.

Някои телевизионни ръководители искат да се създадат правила за това кои устройства могат да се използват за достъп до абонамент за кабелна телевизия извън дома. Ако никоя от тези тактики не сработи, след време абонатите на платена телевизия може да бъдат задължени да влизат в своите акаунти, използвайки пръстови отпечатъци, съобщава Bloomberg.

Предприемането на по-агресивни мерки крие рискове. Хората, които ползват услуги безплатно, особено по-младите потребители, никога не биха се съгласили да си направят абонамент.

„Ако попитате група млади хора дали някога ще плащат за Netflix или видео услуги, отговорът ще бъде категорично не“, казва Майк Маккормак, анализатор от Guggenheim Securities.

Очаква се индустрията на платената телевизия да загуби приходи от 6,6 млрд. долара от споделяне на пароли и пиратство през тази година, сочат данни на Parks Associates. До 2024 г. загубите може да нараснат до 9 млрд. долара, прогнозира компанията за изследвания.

Преди две години някои от най-големите имена в развлекателната индустрия и технологиите създадоха група, наречена Алианс за творчество и забавление, която беше посветена на намаляването на онлайн пиратството. Миналия месец групата обяви, че насочва вниманието си към споделянето на пароли. Участниците  в нея са Netflix, Amazon, Walt Disney, Viacom, HBO, Comcast и Charter.

Макар ръководителите на индустрията да се съгласяват, че споделянето на пароли е проблем, няма консенсус за това къде да се сложи границата. Програмистите и дистрибуторите се обвиняват взаимно, че са твърде снизходителни за това колко хора могат едновременно да имат достъп от един акаунт.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:29 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още