IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Над 200 световни ИТ марки се конкурират за клиенти в България

Най-голям ръст в продажбите професионалистите очакват при облачните продукти и софтуера за защита

15:20 | 17.04.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Над 200 световни ИТ марки се конкурират за клиенти в България, съобщава в свой анализ CBN Pannoff, Stoytcheff & Co.

Според анализа продажбите се осъществяват пряко или косвено през 23 дистрибутори и над 1 700 ИТ компании, като обемът е 400 млн. евро годишно. 

Тук се включват смартфони, преносими компютри и таблети, процесори, дискове, видеокарти, сървъри, десктопи, токозахранващи устройства и мрежови продукти.

Всеки бизнес или частен клиент се интересува кои са най-продаваните марки, за да се ориентира в нелекия избор за успешна инвестиция в хардуер и софтуер.

За 2018 г. дилърите подреждат така световните ИТ марки: Acer, ASRock, Asus, Brother, Canon, Cooler Master, Dahua, Dell, Eaton, Eset, HP, Intel, Kingston, Lenovo, Microsoft, Samsung, Seagate, TP-Link и WD, според независимото XXIV-то годишно пазарно изследване на CBN, финансирано със средства на агенцията.

Спрямо 2008 г. 12 световни ИТ бранда отстъпват първите си места в този пазарен сегмент в България, но пък три и след 10 години отново са номер едно.

От 37 дистрибуторски компании през 2008 г. през 2018-та са останали 23. 14 са фалирали или са напуснали пазара.

Девет търговци на едро подобряват позиции според оценката на дилърите, осем отстъпват надолу.

Три американски, три пъти китайски и три тайвански ИТ хардуерни марки са посочени в Топ 10 (от 38 класирани)  най-добре дистрибутирани технологични брандове на българския пазар, заедно с една японска.

С най-голямо значение за ИТ бизнеса остават все още десктоп и сървърните системи, мобилните компютри и таблетите, компонентният бизнес, принтерната периферия, но за първи път влизат и облачни продукти.

Най-голям ръст в продажбите за 2019 г. ИТ професионалистите очакват именно в облачните продукти и софтуера за защита, следвани от продажбите на компоненти.

Делът на сивия сектор расте, а продажбите през интернет магазините на българските търговци на дребно относително намаляват. B2B продажбите на хардуер и системен софтуер и през 2018 година остават доминиращи в страната.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:43 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още