IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Лиса Брадшоу: Хората със специални потребности насърчават иновациите в бизнеса

Компаниите не просто трябва да бъдат задължавани да наемат такива служители, но трябва да им бъдат обяснени и ползите от всичко това

12:46 | 25.04.18 г.
<p>
	Учителка в Палестина със синдром на Даун. <em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Учителка в Палестина със синдром на Даун. Снимка: Архив Ройтерс

В световен мащаб между 8 и 12% от населението е свързано с някакви специални потребности, което го поставя “на ръба на работната сила”. Но тези хора могат да допринесат много за бизнеса, ако той самият припознае в тях реални таланти и служители, които могат да допринесат за развитието на компаниите. Това заяви на конференцията SAP Ariba Live в Амстердам Лиса Брадшоу, експерт, занимаваща се с вклюването на хора със специални потребности в работната сила.

“Често, когато получат страхотна автобиография от такъв кандидат, компаниите не виждат позитивите, уменията и квалификацията му, а неговия проблем. Това просто не е правилно”, коментира Брадшоу.

По думите ѝ ползите за бизнеса от наемането на хора със специални потребности са огромни. На първо място това увеличава избора на таланти и достъпа до повече работна ръка.

“Всеки може да се присъедини към вас и това е особено насърчаващо за служителите”, посочи още Брадшоу. Според нея подобно разнообразие на работната сила стимулира създаването на иновации вътре в компанията, като същевременно засилва доверието в марката.

“Наемането на служители със специални потребности създава такова доверие в бранда, колкото това тя да стане зелена компания”, обясни експертът.

Не на последно място достъпните компании се радват на по-голямо конкурентно предимство от тези, които не допускат хора със специални потребности в екипите си.

Какво трябва да направят компаниите, които искат да разнообразят своята работна сила и да наемат такива служители според Брадшоу?

На първо място да разпознаят бариерите, а след това да се ангажират активно с премахването им, включително да се борят срещу стереотипите.

Те трябва да използват новите технологии, за да направят информацията във фирмата достъпна за всички. В този смисъл особено полезни са всякакви нови технологии за комуникация.

Вътре в самите организации трябва да се говори за всичко това ежедневно, така че то да се превърне в част от корпоративната култура, в нещо нормално. И не на последно място това послание трябва да излезе извън компанията, за да даде пример в индустрията.

На вътрешно ниво всички тези процеси са свързани с промени в набирането и привличането на кадри.

“Повечето хора се радват да включват хора със специални потребности, но просто не знаят как”, коментира Брадшоу. “Но компаниите не просто трябва да бъдат принуждавани чрез закони да наемат такива служители. Трябва да им бъдат обяснени всички ползи от това, за да разберат наистина каква е добавената стойност”.

Според Брадшоу трябва да се работи все повече за нормализирането на говоренето за хората със специални потребности.

“Спомняте ли си анимацията “Търсенето на Немо”? Там главният герой е с перка, която е по-мъничка от другата, но се справя. Неговата приятелка Дори пък има откровени когнитивни проблеми, но това не я прави по-малко симпатична или неможеща. Ето това е нормализиране на говоренето”, обясни експертът.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:33 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още