IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Facebook и Google са взели лъвския пай от дигиталната реклама в САЩ през 2015 г.

Двете компании са получили 64% от годишните приходи на пазара

11:20 | 22.04.16 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p style="text-align: justify;">
	<em>Снимка: www.pixabay.com</em></p>

Снимка: www.pixabay.com

Google и Facebook са получили най-голям дял от бързо развиващия се пазар на дигитална реклама в САЩ през 2015 г., озовавайки се доста пред по-малките си конкуренти, сочат два доклада, цитирани от Bloomberg.

Приходите от онлайн реклама в САЩ са достигнали рекордните 59,6 млрд. долара миналата година, което е с 20% повече от 2014 г., посочва Interactive Advertising Berau в своя доклад.

Google, водещата онлайн търсачка в света, и Facebook, най-голямата социална мрежа, са получили 64% от тези приходи според анализатора на Pivotal Research Браян Уейзър. Google е прибрала 30 млрд. долара, а Facebook – 8 млрд. долара, докато други по-малки компании са загубили пазарен дял, сочат анализите.

„По-малките компании ще продължат да работят в сянката на двата доминиращи играча в индустрията“, коментира Уейзър в бележка до инвеститорите.

Късно в четвъртък компанията майка на Google, Alphabet, отчете 20% ръст на приходите от своите уебсайтове за първото тримесечие, включително Google.com и YouTube. Facebook трябва да обяви финансовите си резултати на 27 април.

В останалата част от индустрията растежът през 2015 г. е с ниски двуцифрени стойности, след като през 2014 г. нямаше значителни промени спрямо предходната година, посочва Уейзър в доклада си. Растежът се дължи на нишови играчи като Pandora Media, LinkedIn и Twitter.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:39 | 05.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още