IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Британски регулатор разследва Facebook и Google на пазара на дигитална реклама

Целта е да се установи колко голямо е влиянието на гигантите в тази област

09:53 | 04.07.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Британски регулатор, съблюдаващ конкуренцията, започна разследване за мощта на Facebook и Google на пазара на дигитална реклама, включително и за собствеността на данните, предава Ройтерс.

Органът за конкуренцията и пазарите (CMA) заяви, че ще разгледа колко голямо влияние имат тези платформи, начина, по който събират и използват потребителски данни и дали потребителите получават добри условия.

Миналата година Великобритания нае Джейсън Фърман, главен икономист в бившата администрация на американския президент Барак Обама, за председател на нов панел, който разглежда подхода на страната към дигиталната икономика. Целта е да се установи дали технологичните гиганти се нуждаят от повече конкуренция.

CMA твърди, че, ако открие доказателства за наличието на проблеми, ще даде подробни препоръки на правителството.

„Много от тези бързо променящи се пазари са затворена книга за повечето хора“, посочва председателят на CMA Андрю Тайри. По думите му разследването ще даде възможност да се разбере по-ясно какво правят глобалните онлайн платформи.

„Това са глобални пазари, така че трябва и ще работим по-тясно с властите по света отпреди, докато обмисляме нови подходи към предизвикателствата, предизвикани от тях“, категоричен е той.


 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:46 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още